Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

Mitt barns pappa får bidrag.....

Det finns ett underhåll man kan få vid växelvist boende, det är max ett halvt underhåll per barn. Fsk räknar ut om och vad man är berättigad till. Båda föräldrarna kan söka detta.

Varför får du inget underhåll? Du kan ta det via fsk så kräver de honom på pengar sen. Barnbidraget, menar du det som betalas ut till alla? Har du gått med på att det ska delas? Annars ska det inte delas. Ring fsk och hör hur du ska gå vidare med detta för pappan sysslar med bedrägeri.

• SupersurasunkSara
    Anonym skrev 2012-02-17 23:36:28 följande:
    Har han umgänge så har han rätt till den summan av FK....
    Är det inte enbart vid växelvist boende?? Det sa fsk iaf till mig när jag sökte, dock hade vi inte växelvist boende då, men pappan sa det så jag fick tjafsa en del för att få helt underhåll.
  • SupersurasunkSara
    Anonym skrev 2012-02-17 23:39:15 följande:
    hur mycke umgänge krävs för att han ska ha rätt till detta?
    Som jag förstod det så varannan v. Men nu har ju reglerna ändrats från när man får dra av på helt underhåll när man har barnen så det kanske också är ändrat.
  • SupersurasunkSara
    Anonym skrev 2012-02-17 23:45:00 följande:
    MoAl: vad har förskolan med det att göra? Gör rätt förkortningar om du ska förkorta fsk=förskola och fk=försäkringskassan
    På mitt jobb förkortas försäkringskassan med fsk.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Tillfälligt) skrev 2012-02-18 00:07:59 följande:
    Jag har ringt FK om detta, eftersom jag fick beslut i brevlådan att han skulle få underhåll, fast han inte har barnet boende hos sig. Jag meddelade FK om att han inte har barnet boende hos sig alls. Jag har anmält att få underhåll på blankett. Men eftersom barnet är skriven hos honom så kan jag inte yrka på underhåll enligt FK. för de har inga garantier pga att jag luras... så sjukt system. Jag måste ha hans underskrifter i allt detta och han ger mig inga underskrifter. 
    Då skickar du in en adressändring för barnet utan pappans underskrift till folkbokföringen, då reder de ut var barnets huvudsakliga nattvila är och skriver barnet där.
  • SupersurasunkSara

Jag upprepar mig; Skicka in adressändring på barnet till folkbokföringen så ändrar de adressen. Ditt barn lär inte tvingas byta skola för det eftersom det är 15 och har så pass kort tid kvar.
    Du kan ju kolla upp det med skolan i förväg och be att få det skriftligt om du är rädd för att de huc flux ska tvinga ditt barn att byta skola.

Man får välja vilken skola man vill, men man kanske inte får rätt till skolskjuts. Skolan har dock rätt att säga nej om det innebär att de inte har plats för ett barn som bor i skolans upptagningsområde. Eftersom ert barn redan går i skolan och som sagt inte har så lång tid kvar så är det inte troligt att skolan kastar ut barnet.

Svar på tråden Mitt barns pappa får bidrag.....