Anonym (Tillfälligt) skrev 2012-02-18 00:43:43 följande:
Jag har gjort det, men eftersom hon är skriven hos sin pappa är det dit papprena kommer .... och han är inte villig att kommentera att de har kommit fram, och eftersom hon inte vill vistas bredvid honom är det svårt att få till en adressändring....
Nej det är inte svårt men det behöver utredas av skatteverket.
Anonym (Tillfälligt) skrev 2012-02-18 00:07:59 följande:
Jag har ringt FK om detta, eftersom jag fick beslut i brevlådan att han skulle få underhåll, fast han inte har barnet boende hos sig. Jag meddelade FK om att han inte har barnet boende hos sig alls. Jag har anmält att få underhåll på blankett. Men eftersom barnet är skriven hos honom så kan jag inte yrka på underhåll enligt FK. för de har inga garantier pga att jag luras... så sjukt system. Jag måste ha hans underskrifter i allt detta och han ger mig inga underskrifter.
Nej det är det inte utan det är ett sunt system.
Tänk på hur mycket det gapas om bidragsfusk! Fundera på hur mycket det skulle fuskas om myndigheterna började tro på vad människor säger istället för att kräva bevis i form av papper.
Är barnet skriven hos pappan är det naturliga att barnet bor där och därmed har han rätt till underhåll.