• Anonym

Mitt barns pappa får bidrag.....

Har han aldrig barnet?

• Anonym

Har han umgänge så har han rätt till den summan av FK....

• Anonym
    MoAl skrev 2012-02-17 23:35:53 följande:
    Det finns ett underhåll man kan få vid växelvist boende, det är max ett halvt underhåll per barn. Fsk räknar ut om och vad man är berättigad till. Båda föräldrarna kan söka detta.

Varför får du inget underhåll? Du kan ta det via fsk så kräver de honom på pengar sen. Barnbidraget, menar du det som betalas ut till alla? Har du gått med på att det ska delas? Annars ska det inte delas. Ring fsk och hör hur du ska gå vidare med detta för pappan sysslar med bedrägeri.

hur mycke umgänge krävs för att han ska ha rätt till detta?
  • Anonym

MoAl: vad har förskolan med det att göra? Gör rätt förkortningar om du ska förkorta fsk=förskola och fk=försäkringskassan

• Anonym
    Anonym (Tillfälligt) skrev 2012-02-18 00:07:59 följande:
    Jag har ringt FK om detta, eftersom jag fick beslut i brevlådan att han skulle få underhåll, fast han inte har barnet boende hos sig. Jag meddelade FK om att han inte har barnet boende hos sig alls. Jag har anmält att få underhåll på blankett. Men eftersom barnet är skriven hos honom så kan jag inte yrka på underhåll enligt FK. för de har inga garantier pga att jag luras... så sjukt system. Jag måste ha hans underskrifter i allt detta och han ger mig inga underskrifter. 
    Varför är barnet skriven hos honom men boende hos dig? Varför har du inte ändrat barnets adress? Går barnet skola?
  • Anonym
    Anonym (Tillfälligt) skrev 2012-02-17 23:44:53 följande:
    Vadå ??? han måste väl åtminstone betala underhåll till mig ?  Och så dålig lön har han inte.... 

Vad jag menar är att han får bidrag från FK från våra skattepengar..... Medans han inte betalar ett enda öre till barnets syfte, dessa pengar ska väl åtminstone gå till barnet, men barnet får ju inte ens en krona (hon är 15 år), sen om han väljer och bo lyx, lyx så är väl det hans sak. 
    Klart han har dålig lön om han får maxbeloppet på underhållsstöd vid växelvis boende från Fk...
  • Anonym
    Anonym (Tillfälligt) skrev 2012-02-18 00:43:43 följande:
    Jag har gjort det, men eftersom hon är skriven hos sin pappa är det dit papprena kommer .... och han är inte villig att kommentera att de har kommit fram, och eftersom hon inte vill vistas bredvid honom är det svårt att få till en adressändring.... 
    Går inte barnet skola eller dagis?
  • Anonym
    Anonym (Tillfälligt) skrev 2012-02-18 00:48:42 följande:
    Barnet går i skola. Och jag skrev över barnet under andra omständigheter pga (skola) för att hon skulle kunna gå i en bra skola.... Gud så lurad jag blev... vi separerade när barnet var 1 år nu är barnet 15 år
    Då kan du be din söta 15 åring att själv ta kontakt med Fk för att informera dem om var hon bor!
  • Anonym
    Anonym (Tillfälligt) skrev 2012-02-18 00:53:00 följande:
    Jag vet att han inte har dålig lön... han lever på oss skattebetalare.... men Fk går på föregående års inkomst, men jag vet att han plockar ganska mycket vid sidan... för annars hade han inte haft så bra ställt som han säger. och kan betala vitt och brett som en don juan..... 
    Vi pratar enbart vita inkomster, något annat kan du nog inte bevisa.
  • Anonym
    Jag har ringt FK om detta, eftersom jag fick beslut i brevlådan att han skulle få underhåll, fast han inte har barnet boende hos sig. Jag meddelade FK om att han inte har barnet boende hos sig alls. Jag har anmält att få underhåll på blankett. Men eftersom barnet är skriven hos honom så kan jag inte yrka på underhåll enligt FK. för de har inga garantier pga att jag luras... så sjukt system. Jag måste ha hans underskrifter i allt detta och han ger mig inga underskrifter. 
    Hur är det ett sjukt system när ett barn är folkbokfört på en adress, och därför kan en annan person, på en annan adress inte få underhåll därför att man betvivlar dennes uppriktighet? Det är snarare väldigt sunt. Annars skulle jag ha begärt underhåll för varenda unge i byn. Det hade suttit fint.

Att du sedan har problem att få igenom adressändringen och anser att DET systemet är sjukt, kan jag däremot köpa rakt av.
  • Anonym

När ditt barn fyller 16 kan denne själv välja vart denne vill vara skriven så senast då kan du få ordning på det. Barnet behöver då ingen underskrift från er vårdnadshavare.

• Anonym
    Anonym (Tillfälligt) skrev 2012-02-18 00:43:43 följande:
    Jag har gjort det, men eftersom hon är skriven hos sin pappa är det dit papprena kommer .... och han är inte villig att kommentera att de har kommit fram, och eftersom hon inte vill vistas bredvid honom är det svårt att få till en adressändring.... 
    Nej det är inte svårt men det behöver utredas av skatteverket.
    Nej det är det inte utan det är ett sunt system.
    Tänk på hur mycket det gapas om bidragsfusk! Fundera på hur mycket det skulle fuskas om myndigheterna började tro på vad människor säger istället för att kräva bevis i form av papper.
    Är barnet skriven hos pappan är det naturliga att barnet bor där och därmed har han rätt till underhåll.
  • Anonym

gå in på skatteverket o gör en adressändring där, då behövs inga papper skickas till dig.

Svar på tråden Mitt barns pappa får bidrag.....