Inlägg från: vetvadjagvill |Visa alla inlägg
  • vetvadjagvill

Mitt barns pappa får bidrag.....

ts

du måste göra en flyttanmälan då de utreder vart barnet bor.

man kan inte få underhåll då man har barnet heltid om man inte är folkbokförd på samma adress som barnet.

däremot så kan dy yrka på hela barnbdraget - det är ditt enligt lag eftersom du är mamma det behöver han inte ens godkänna, så meddela fk att du har barnet heltid och vill ha hela barnbidraget - vilket du även kan begära även vid vv beonde.

skicka in ansökan om underhåll vid vv boende så du i alla fall får ngot eftersom underhållsstöd vid vv boende baseras på din inkomst.

• vetvadjagvill
    Anonym (igelkott) skrev 2012-03-18 17:47:00 följande:
    Hej TS
    Regler finns på allt det enda som krävs att söka sig fram och ordna det du vill ha

I ditt fall är din dotter på 15 år ni två kan gå tillsammans till skattverket och ändra på adress, om det skulle hända att skattverket vägrar att ändra barns adress då ansöker du om bosettningskontroll hos skattverket, sen ska det utdredas barnets boende.

Ang FK det är bara att bestrida alla krav och hänvisa till bosätningskontroll      .
    .
    ingen har rätt att få bidrag från FK om man inte har barnet boende hos sig.

Om du skulle få för dig att söka underhåll via KFM då måste du ha adressen klar först. 

Jag känner ett fall där en förälder har fått ensamvårdnad om barnet och har även ändrat barns adress hos skattverket , men har ingen kontakt med barnet alls , och den förälder trodde mjölka lite FK men lyckades inte. Den andra förälder har tjatat på skattverket och bosättningskontroll har inläts.

FK sa NEJ till alla  barnbidrag och underhållsbidrag trotts ensamvårdnad. Har man inte barnet  då har man inga rättigheter på bidrag.    Tro inte på allt du hör du kan alltid skriva eller ringa till FK och få svar.

barnbidraget har inget med folkbokföringen att göra.... utan då  går de efter vart barnet befinner sig och inte vart det är folkbokfört. 
Svar på tråden Mitt barns pappa får bidrag.....