Psykisk funktionsnedsättning OCH generella inlärningssvårigheter!
Har gjort en del tester med en arbetspsykolog på AF under en tid. Visste att jag hade det lite svårt med vissa saker men inte att det skulle vara SÅHÄR illa! :( Fick alltså nu svart på vitt att jag har både psykisk funktionsnedsättning OCH generella inlärningssvårigheter. Inte nog med att jag fick diagosen Borderline år 2007 (min Bordeline har dock blivit mycket bättre sedan jag började DBT för 1,5 år sen).
Vad händer nu? Vad har jag för rättigheter? Arbetspsykologen berättade lite om "koder" och så men förstod inte allt. Vi kommer ha ett uppföljningsmöte så småningom. Är då lite nyfiken på om någon här har erfarenhet av det här eller liknande? Arbetspsykologen sa att jag kan nog aldrig jobba med ett jobb som blir stressframkallande. Jag är alltså väldigt begränsad. Är detta något som är ersättningsbart hos försäkringsbolag?
Tacksam för svar!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-18 17:35
Ska väl tillägga att jag aldrig haft ett riktigt jobb. Jag fyllde 26 i dec. 2011. Varit sjukskriven och har idag aktivitetsersättning, sedan början av 2008. Jag fick ut en ersättning på 420,000 kr för medicinsk invaliditet samt förvärvsmässig invaliditet för ett par år sen. Men nu har alltså detta tillkommit, att jag har psykiskt funktionshinder och generella inlärningssvårigheter, vilket gör att jag kanske har ännu högre förvärvsmässig invaliditet. Känns så himla mörkt just nu :(