• Anonym

kan man " tvätta bort " spermierna ?

Jag går alltid och tvättar av /duschar mig i underlivet efter sex , men tvättar jag då bort spermierna så chansen att med barn minskar ? Har hört att det inte är bra att sova utan att duscha av sig, men stämmer detta ?

• Svar på tråden kan man " tvätta bort " spermierna ?
  • Anonym

Nej, det stämmer inte. Sex är naturligt och det är fullt naturligt att somna efter sex UTAN att springa och ducha!

Du kan säkert tvätta bort lite spermier men alla kommer du inte åt! 

• Whitetrash86

dom spermierna som behövs för att bli gravid är redan inne i dig och det finns ingen risk att dom rinner ut/tvättas bort eller något alls vad du än väljer att göra efter sexet.
    Har aldrig hört att det är viktigt att duscha av sig.. dock att kissa efter sex är "viktigt" för att minska risken för infektion mm 

• Anonym

Oj, dags att gå en sexualkunskaps kurs??
    Att tvätta sig så ofta i underlivet kan skapa problem då balansen störs. det enda måste efter sex är att kissa så man rensar urinröret så man inte får några infektioner. 

• Anonym

Du spolar väl inte vatten i slidan?

• Greger

Trodde verkligen att de flesta tvättade av sig efter sex. Det gör jag nästan alltid. Jag är säker på att det inte minskar dina chanser att bli gravid.

"att tvätta sig så ofta i underlivet kan skapa problem" - hur vet du att TS har sex ofta?

• Anonym
    Greger skrev 2012-02-19 00:51:49 följande:
    Trodde verkligen att de flesta tvättade av sig efter sex. Det gör jag nästan alltid. Jag är säker på att det inte minskar dina chanser att bli gravid.

"att tvätta sig så ofta i underlivet kan skapa problem" - hur vet du att TS har sex ofta?
    Jag tvättar mig inte så ofta, däremot går jag och kissar efteråt.

Om man försöker bli gravid har man väl sex åtminstonde en gång i månaden  
  • Anonym

Vi har sex minst 1 gång per dag och jag tvättar mig alltid efter det. Tycker inte det är skönt att somna med ett underliv full av spermie. Nej jag trycker inte upp duschslangen mellan benen

• Anonym

Och nej jag har inga problem i underlivet pga att jag duschar ofta

• Anonym
    Anonym skrev 2012-02-19 18:16:15 följande:
    Och nej jag har inga problem i underlivet pga att jag duschar ofta
    risken finns att du får... hade ett ex som tvätta sig varje dag.. tog inte lång tid innan han hade både det ena och det andra där nere...
  • Anonym (Nej då)

Nej, då kunde vi nämligen införa det som p-metod vilket ju alla förstår inte funkar.  Däremot fattar jag inte alls tjafset om att inte tvätta underlivet för det måste  jag göra efter samlag! Sperma luktar ju fruktanvärt vidrigt och svider som rackarns så att lämna de resterna där nere,nej fy tusan! Dessutom tvättar jag underlivet varje dag och med tvål och har aldrig nånsin under mina 43 år haft en infektion i de regionerna. Man tvättar ju inte inne i slidan och det är ju där man är känslig. Att avstå från tvätt av de yttre anser jag oerhört äckligt,fy vad ni måste lukta rutten fisk. Kräks

Svar på tråden kan man " tvätta bort " spermierna ?