• Anonym

Vara gravid utan att veta om det. Hur vanligt?

Hur vanligt är det att man inte märker att man är gravid? Har läst om det i tidningarna för flera år sedan men inte hört eller sett nått om det på länge.

Vill gärna få ett svar på hur det kan komma sig att man varken får några symptom, viktuppgång, graviditetsbula/mage eller nått annat som tyder på att man är gravid. Jag som många andra trodde att så länge man har mens är man inte gravid, men ack så fel jag kunde.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-19 14:19
    Jag stannar inte kvar i tråden längre pga. trångsynta människor, jag ville bara ha svar på en fråga men får istället höra om folk som blint tror på att jag är antingen psykiskt störd eller duktig på att förtränga, bara för att "DOM" andra som varit i liknande sits har haft nått fel. Herregud.. aja, kul att höra att ni är så jävla friska och normala åtminstone, GRATTIS!

Tack och hej.

• Svar på tråden Vara gravid utan att veta om det. Hur vanligt?
  • Krudd

Är också väldigt nyfiken på det här, det känns ju helt omöjligt nästan. Nu har jag aldrig varit gravid själv så vet ju inte hur det känns, men blir inte magen "hård" och sådär? Alltså hela magen från underlivet upp till under brösten?

• MMMR

På TLC kanalen på tv går ett program ganska ofta som heter "I didn't know I was pregnent". Riktigt intressant faktiskt där dom förklarar allt sånt där :)

• Anonym
    MMMR skrev 2012-02-19 00:52:03 följande:
    På TLC kanalen på tv går ett program ganska ofta som heter "I didn't know I was pregnent". Riktigt intressant faktiskt där dom förklarar allt sånt där :)
    Tack för tipset! Glad
    Krudd skrev 2012-02-19 00:42:22 följande:
    Är också väldigt nyfiken på det här, det känns ju helt omöjligt nästan. Nu har jag aldrig varit gravid själv så vet ju inte hur det känns, men blir inte magen "hård" och sådär? Alltså hela magen från underlivet upp till under brösten?
    Känns och låter omöjligt gör det verkligen, men kan vittna själv om att det är fullt möjligt. Och än idag har ingen kunnat förklara hur det var möjligt att jag inte märkte någonting alls, mer än att "jag hade otur". Jo jag tackar för det svaret jag.. idioter Obestämd
  • Anonym (AnnaKL)

Jag läste om en i Allers som varit med om det (var några år sedan). Känns som att det är väääldigt ovanligt. Jag tror det handlar om förträngningsmekanismer.

• Krudd
    Anonym skrev 2012-02-19 01:29:19 följande:
    Tack för tipset! Glad

Känns och låter omöjligt gör det verkligen, men kan vittna själv om att det är fullt möjligt. Och än idag har ingen kunnat förklara hur det var möjligt att jag inte märkte någonting alls, mer än att "jag hade otur". Jo jag tackar för det svaret jag.. idioter Obestämd
    En fråga du inte behöver svara på om du inte vill, men blir nyfiken på hur det går till, var du överviktig när det hände? 
  • Anonym
    Krudd skrev 2012-02-19 01:35:02 följande:
    En fråga du inte behöver svara på om du inte vill, men blir nyfiken på hur det går till, var du överviktig när det hände? 
    62 kg till mina 170 cm, så det skulle jag inte påstå att jag var, och det är ett mysterium för mig fortfarande. Blir dessutom inte bättre av att dom på BB påstod att mitt fett dolde själva graviditetsmagen. Vilket fett undrar jag än idag.. fast vad vet jag, jag är ju inte höutbildad  Drömmer
  • Krudd
    Anonym skrev 2012-02-19 01:42:02 följande:
    62 kg till mina 170 cm, så det skulle jag inte påstå att jag var, och det är ett mysterium för mig fortfarande. Blir dessutom inte bättre av att dom på BB påstod att mitt fett dolde själva graviditetsmagen. Vilket fett undrar jag än idag.. fast vad vet jag, jag är ju inte höutbildad  Drömmer
    Okej, ja då är det ju konstigt hehe , när man ser höggravida har de ju ofta enorma magar , men en vän skrev att barnen kan lägga sig på ett visst sätt eller nåt, men det är ju så konstigt på nåt sätt:P Tack för svaret hehe :) 

• MammaSandra1989

Jag vet en som förträngde det fram till vecka 30. Hon var rätt stor men pendlade kraftigt i vikt men jag hade känslan av att hon var gravid men ville ej hamna i en pinsam situation. Sparkarna var tarmryckningar och hon trodde hon hade cancer men visade sig vara en bebis.

• Takex

Jag kan förstå att det finns naiva tonåringar som inte förstår något fram tills vecka 20 något sånt. Med tanke på hur min graviditet varit so far (är dock bara i vecka 11) så är det egentligen bara utbliven mens som varit ett täcken men när man är så upptagen med killar och annat så..

Men att gå en full graviditet låter som väldiga extremfall. Kanske om man haft väldiga magproblem innan och är överviktig och lite ignorant så kanske... 

Svar på tråden Vara gravid utan att veta om det. Hur vanligt?