• Idis

Tips för er med fet hårbotten/flottigt hår!

Prova det här schampoot: www.korresscandinavia.com/e4adb524-b468-44e0-84a1-bf24cc9b87c2/5b5567b4-be98-4b09-971c-86130a2ff559/ab760a1f-b1c2-4092-8646-d6e2f6d6765e/Shampoo-sage-and-nettle

Mitt hår kändes rent max en dag tidigare, nu äntligen har jag hittat något som fungerar!

Komplettera gärna med: shop.bjornaxen.se/webshop/styling/special/styling-powder-mattifying-

Fungerar både som stylingprodukt och torrschampoo.

Jag försäljare eller får på inga vis betalt för ovan inlägg, detta är tips till mina medsystrar. Att inte känna sig "ren" fast man är nyduschad är inte alls roligt.

• Svar på tråden Tips för er med fet hårbotten/flottigt hår!
  • daddybear

inte medbröder som har fetthårbotten/flottigt hår?

• Idis

De flesta som läser och skriver här är ju kvinnor, men självklart fungerar det lika bra för killar. Produkterna doftar inte "kvinna", inte enligt mig iaf. Ni får väl prova

Såg att inlägget är okomplett, det ska förstås stå att jag INTE är försäljare.

• cpOFFER

Annars funkar osis dust it lika bra som axen. De flesta torrschampon funkar enligt mig.

• Idis

Jag har bara testat Björn Axén, tack för tipset!

• cpOFFER

Oj...då har du mycket nya uppräckter framför dig

• Gryntroll

Kort fråga, måste man dubbelschamponera för att få håret ordentligt rent? Frågar för jag köpte Edge vid ett tillfälle och måste erkänna att jag inte alls gillade att vara tvungen att schamponeratvå gånger för att håret skulle bli rent.... har iofs inte jätte fett hår/hårbotten men skulle gärna komma ifrån känslan att jag måste tvätta håret arje dag.

• Idis

Jag gör inte det med detta schampoo, men har hört att man eg ska det- oavsett vilket man använder.

• Glädje58

Tidigare kunde jag bre en smörgås om jag drog en matkniv genom håret, eller ja, nästan i alla fall.

Något som har fungerat väldigt bra för mig, det är att massera hårbotten med någon massageolja. Låt det sitta i en fem minuter och sedan tvätta bort det. Jag gjorde det varannan dag en tid och till min förvåning så började mitt hår att bli väldigt torrt. Fick dra ner på det till en gång i veckan för att hålla det på en rimlig nivå.

Denna lösning är väldigt billig. Kör någon månad eller två så kommer du också att förhoppningsvis märka en förbättring 

• mg79

Tack för tipset! Blir spännande att testa! 

Svar på tråden Tips för er med fet hårbotten/flottigt hår!