• Anonym (Uppblåst)

Tömmning

Jag är gravid i 19 veckan. Jag mår jättebra......
    Ett litet problem har dykt upp.....
    Jag svimmade på jobbet idag....p.g.a. förstoppning.
    Jag har tagit Laxobral,Microlax, ätit katrinplommon, druckit massa vätska.....men jag får helt enkelt inte ut det.
    Jag undrar om det är någon som har nåt knep, huskur eller nåt....
    HJÄLP!!!

• Svar på tråden Tömmning
  • Anonym

hur länge sedan va det du va på toa??
    jag e gravid och har problem med förstoppning sist va det så jävligt att jag bad min sambo sätta på mig i baken och ca 30 efter satt jag på toa=)

• Anonym

Men ring din barnmorska imorgon... Dom kan skriva ut nått bra åt dig!!!

• Josephine

Jag blev förstoppad när jag väntade min dotter, blev rekomenderad av Bm att köpa bulkmedel från apoteket. En massa fibrer som man löste upp i ett glas vatten, äckligt med det hjälpte. Ett glas fibergägga om dagen i flera månader räddade mig från total förstoppning.

• SNULTRAN

Som sagt tidigare....sök! Det finns andra medel som kan hjälpa,inget att va skämslig för

Men rövpåsättning var väl att ta i...

• Kotten2004

Messmör!!!!!!!!!!!!!!!

• Anonym

va äckligt med påsättning om man är förstoppad..blir bajs på snoppen ju!hihi

• Glass

Det finns frukt och fibrer-kuber  på apoteket. de är kanonbra faktiskt. Testa att ät en hel sån och drick en massa vatten till. Det bör sätta fart på det som finns i dig nu. Sedan kan du kanske äta en halv om dagen eller kanske till och med bara en fjärdedel.

Rörelse är väldigt bra för att få tarmarna att jobba bättre.
    Du är kanske inte så väldigt rörlig nuför tiden, men försök lite. Simma eller cykla kanske akn fungera. En motioncykel kan man få för ganska lite pengar, men jag vet inte hur det fungerar att cykla när man är gravid. Har inte haft turen att få vara det ännu

• Anonym

Havregrynsgröt gjord på fiberhavregryn med krossade linfrön strödda ovanpå (1 msk kanske). De har en bulkeffekt och håller min mage iordning, får igång den om den "stannat av".

• Linisen

Jag har världens knäppast magen och den "kräver" ett halvt glas vatten med i msk krossade linfrön varje morgon. Världens undermedel!!

Du kan bara inte bli förstoppad efter det

• ViHi

jag blev rekomenderad lactulos, hjälper jätte bra och ska inte tas upp av kroppen, en kompis tog det också under sin graviditet och hon säger samma sak

Svar på tråden Tömmning