Jag började nu i januari på juristutbildningen som är 4,5 år. Barnen är 3,5 och 6,5 år. Det är jobbigt när de sovit dåligt och är sjuka. Vi har obligatoriska seminarier två dagar i veckan men än så länge har det funkat för pappan att vara hemma då. Jag började plugga heltid på komvux när ettan va 1 år och det var inga problem, det är en otrolig skillnad att plugga nu, såna krav och såå mycket att läsa! Tur att det är intressant 
valkyrian skrev 2012-02-28 15:09:30 följande:
Jag började plugga när min son var 11 månader och dottern var nästan 5 år.
Jag har nu läst i två år, är inne på min 5:e termin. (av totalt 8).
Jag fokuserar mest på att plugga hemma när deras far är hemma för att de inte skall ha så långa dagar. Doxk har det på sista tiden känts som om det inte räcker. Har dessutom ett deltidsjobb som jag känner böjar bli övermäktigt men det är fina pengar och garanterat jobb på sommaren.
Tips, planera upp tiden. Bestäm när du skall plugga och när du skall vara ledig så att du inte känner dig stressad över att du inte läser när du är med barnen och stressad över att du inte är med barnen när du läser typ
Det kan ta ett tag att komma in i studierna, man får lite panik inför första tentan, men man tar sig förbi det. Se det som ett jobb.
Tack för tipsen

Jag kan inte säga att jag har kommit in i det ännu. Jag försöker se det som ett jobb och att jag ska åka in till biblioteket varje dag och plugga eftersom det blir mycket effektivare då, men det är så skönt att vara hemma och slippa släpa böckerna... Nä på måndag blir det ett ordentligt schema