• Anonym

Hur vanligt förekommande är BDSM egentligen?

När man läser här så får man intrycket att väldigt många kvinnor gillar att vara undergivna och män att vara dominanta, i varierande utsträckning.

Men hur vanligt är det egentligen? Finns det några undersäkningar gjorda som visar tex andelen par som regelbundet har dominant sex?

Vore intressant att veta. Är ju knappast något man frågor sina vänner om ifall de smiskar varandra

• Svar på tråden Hur vanligt förekommande är BDSM egentligen?
  • teknikfreak

Men är undergiven/dominant läggning = BDSM? Jag har i några trådar hintat om att jag gillar när min partner är bestämd och att jag går ingång på att han ser till att ta för sig. Gillar att han _tar_ i mig och att han styr, att han är mer dominant och jag mer undergiven. Men. Jag har aldrig utövat någon som helst form av BDSM. Sen om jag skulle gilla det är väl en annan sak men jag tror inte man per automatik kan sätta likhetstecken mellan läggningen kontra utövandet av bdsm.

Jag brukar inte heller fråga mina vänner hur de har sex men gud vad jag brukar undra {#emotions_dlg.djavulsk} Tror helt seriöst att min pedantiska/kontrollerande chef är riktigt undergiven hemma Skrattande

• Anonym
    teknikfreak skrev 2012-02-19 12:05:04 följande:
    Men är undergiven/dominant läggning = BDSM? Jag har i några trådar hintat om att jag gillar när min partner är bestämd och att jag går ingång på att han ser till att ta för sig. Gillar att han _tar_ i mig och att han styr, att han är mer dominant och jag mer undergiven. Men. Jag har aldrig utövat någon som helst form av BDSM. Sen om jag skulle gilla det är väl en annan sak men jag tror inte man per automatik kan sätta likhetstecken mellan läggningen kontra utövandet av bdsm.

Jag brukar inte heller fråga mina vänner hur de har sex men gud vad jag brukar undra {#emotions_dlg.djavulsk} Tror helt seriöst att min pedantiska/kontrollerande chef är riktigt undergiven hemma Skrattande
    Är väl frågan vad man räknar som BDSM och där finns det nog många svar. Behöver ju inte vara smisk etc för att det skall vara dominans. Det är ju också dominans det du beskriver anser jag
  • Trust me

Många kvinnor (de flesta?) vill bli ordentligt påsatta med jämna mellanrum och i vissa perioder av livet. Lever de med en man de känner sig trygga med är det nog oftare vanligt. Se det som enkel och ren sex. De andra sakerna får de redan så det behövs inte alltid för att de ska vilja knulla.

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Trust me

Glömde en sak. Att slippa säga ja. Det blir oftast väldigt bra när man väl kommer igång men har man huvudet fullt med vardag kan det vara svårt att prioritera sex. Om någon annan gör det åt en så kan "tvånget" vara den "undanflykt" man behöver. Hon är inte ansvarig för att hon prioriterat "fel".

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Anonym (Man49)

Citat från Wikipedia:

BDSM är en beteckning som ofta används för att klassificera en serie av olika, men ibland sammansatta extrema eller okonventionella sexuella uttryck. Termen används ibland felaktigt som en synonym för sadomasochism, men BDSM är egentligen en förkortning som inkluderar fler sexuella uttryck, som idag kan räknas som en specifik subkultur.[1] Förkortningen kommer från initialerna från dessa sexuella beteenden:

Bondage (B) Bondage & disciplin (B&D) Dominans och underkastelse (Domination and submission, D&S, DS, D/s) Sadism och masochism (eller sadomasochism) (S&M, SM, S/M)
  • Anonym (Domina)

Jag gillar verkligen inte att vara undergiven. Min man och jag lever i ett sk D/s-förhållande där jag styr och han följer. Vi lever i detta 24/7 och det är såklart ett medvetet val hos oss båda. Jag är dominant både i och utanför sängen.
    Min man är ingen mes (många tror att undergivna män är mesar!?), han är otroligt manlig: Stor och stark och har ett ytterst manligt jobb. Det som skiljer oss från vaniljarna är att han gör ALLT för mig. ALLT. Hemma sköter han allt och han skämmer även bort mig med presenter och oerhört  mycket uppmärksamhet närhet och kärlek.
    Min uppgift som hans Domina är att han ska vara glad och nöjd med sitt liv. Vi älskar varandra djupt och har varit gifta i över 15 år.
    Jag dominerar honom både sexuellt (piskar, binder och använder strap-on) och i vardagen med olika uppgifter.
    Detta är ett underbart liv utan gnabb och tjaffs och onödiga bråk. Han vet sin plats och är mer än nöjd där.

• Anonym (Är jag ug?)

Jag tycker om att följa mannen, det är det jag går igång på...så har det alltid varit, men jag har även haft lätt för att tröttna...

Min nuvarande älskare har visat mig en helt ny sida.

Han är lyhörd, men tycker om att styra. Han tänker olika saker, och har fått mig att prova massor av nya ställningar, sätt och njutningar. Det händer att jag tar initiativ eller rider honom, men oftast är det för att han först kåtar upp mig och sen lämnar över, för att han vill se mig kämpa...

Andra gånger håller han fast mig, eller befaller mig, men det är mer sällan. Däremot har han lärt sig alla mina reaktioner och leker med resultatet av sina handlingar, han har fått mig att göra saker jag inte trodde att jag tyckte om eller ville... Han säger att han älskar tanken att han kan göra precis det som faller honom in, att jag är tillgänglig för allt. Han tillfredställer mig ofta och väl, men bestämmer helt hur och när. Ibland är han inte nöjd efter att jag får en orgasm, då fortsätter han tills jag får fler... Ibland får han mig att tigga och be...andra gånger kör han bara sitt race.

Jag har aldrig haft så bra sex... Men tycker ni jag verkar undergiven?

• Anonym (Är jag ug?)

Han har satt på ögonbindel ibland, klatschar på rumpan med handen, nyper ibland till bröstvårtorna hårt, drar i håret och håller ibland fast mig, men inget mer avancerat...vad kallas detta?

• HasseA
    Anonym (Är jag ug?) skrev 2012-06-19 22:13:46 följande:
    Han har satt på ögonbindel ibland, klatschar på rumpan med handen, nyper ibland till bröstvårtorna hårt, drar i håret och håller ibland fast mig, men inget mer avancerat...vad kallas detta?
    Det här, och det du skrev ovanför, låter väl rätt likt ett DS-förhållande (se #5), kan jag väl tycka. Om det är så att du gillar dessa saker, så är du nog ug. Men det är sannolikt du själv som egentligen kan svara på det bäst. Glad

Här är det inte så himla mycket dominans det handlar om, men lite åt DS-hållet är det ju. Och bondage håller vi på med, rep och bojor, och jag smiskar min kvinna en del. Så, ja, vi håller på med BDSM, mitt bland allt vanligt härligt sex. Cool
Svar på tråden Hur vanligt förekommande är BDSM egentligen?