• Anonym (ledsen)

Finns det fler som får ta skit från någon gammling inom äldreomsorgen?

Jag jobbar som timanställd inom hemvården.
    Det är jättebra där förutom en riktigt elak tant som är elak mot de flesta som är nya,
    mig är hon jätteelak mot.Tex idag så sa jag Hej det är ****** som kommer här och jag har ju varit här några gånger du känner väl igen mig? hon sa men börja jobba då förhelvete och hon fortsätter vara otrevlig.
    Jag vet inte hur jag ska bete mig när jag går till henne för hon verkligen häver ur sig elaka ord och man vet inte vad man ska säga för det ska bli fel, man är alltid 2 när man ska lägga henne på kvällen och då är jag med, jag är jättenervös och vet inte hur jag ska betee mig och jag är förstummad.
    Är det någon som har ett tips hur jag ska klara av den tanten.
    Finns det någon mer som har råkat ut för detta?

• Svar på tråden Finns det fler som får ta skit från någon gammling inom äldreomsorgen?
  • Anonym (:))

Hej!shit det känns som att jag har skrivit det du har skrivit...brukar jobba i en grupp inom hemtjänsten där det är en sån himla otrevlig tant...så jag har sagt ifrån att jobba i den gruppen bara för henne!
    Låter skumt med vart bor du som skriver???

• mrDef

Råkar ut för sådant titt som tätt. Kan väl säga att "du behöver inte vara otrevlig eller arg, vi ska ju hjälpa dig"... eller nåt i den stilen. Inte alltid det hjälper att säga något utan man får borsta bort skiten när går från vårdtagaren... tyvärr..

• Anonym (ledsen)

Hej jag bor i Skaraborg

• Stålmamma

inget att bry dig om låtsas bara som att hon inte finns och gör bara ditt jobb har själv jobbat på ett diment boende och där va det en tant som hela tiden kalla mig för k*rring j*vel mm
    inget att bry sig om

• marina81