• sassus

Har blivit extremt trött igen i vecka 30. När vänder det?

Så här trött minns jag inte att jag var när jag väntade dottern. Är så trött så jag mår fysiskt dåligt, vill bara sova och sova och orkar ingenting. Har googlat lite, och det verkar vara vanligt att bli så här trött runt vecka 30. Det jag undrar är om det brukar vända igen, eller om tröttheten håller i sig graviditeten ut. Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter? Hsr haft sportlov den här veckan, och undrar verkligen hur jag ska orka jobba i morgon igen... 

• Svar på tråden Har blivit extremt trött igen i vecka 30. När vänder det?
  • ellabella04

Jag går också in i vecka 30 imorgon och tröttheten har slagit till som en klubba i ansiktet på mig. Väntar vårt 4:e men minns inte riktigt om det vände. Har som ett svagt minne att jag kände mig superpigg de sista veckorna och boade hemma för fullt. Sen är det väl så att det känns extra tröttsamt när man redan har barn hemma. Du kände säkert inte tröttheten på samma sätt med dottern.

• maybe2501

tyvärr så vänder det nog oftast inte. Varit helt slut sen vecka 32, nu v 37 och det blir bara värre. Har en tvååring hemma på halvtid o det är ganska kämpigt nu.

• indiemorsa

Går in i vecka 30 imorgon och jag känner också av tröttheten. Det har blivit värre den senaste veckan, tror man sover rätt dåligt om nätterna...mycket aktivitet i magen!

• RS89

vet vad du går genom...är i vecka 31 och vill bara sova sova å sova igen...hade mina "tidiga" graviditetstecken enda fram till vecka 23-24, blev jätteglad när tröttheten försvann men nu bara 8 veckor senare är det tillbaka =O. dock har illamåendet hållit sig borta så jag är glad. 

• sassus

Jag sover bra på nätterna och mina blodvärden är bra, men antar att man blir trött mycket pga den enorma tillväxtperiod bebisen går igenom nu. Från ca 1 kg till ca 3,5 kg på 10 veckor. Inte konstigt att man känner sig sliten Var verkligen ett vrak på jobbet idag. Kommer inte vara någon superlärare de här sista veckorna känner jag... 

Svar på tråden Har blivit extremt trött igen i vecka 30. När vänder det?