• Anonym (Osäker)

BILDER! Delade magmuskler?? Hur ska jag träna?

Jag vet inte om jag har delade magmuskler eller inte. Har ett avstånd på drygt en fingerbredd, kan möjligtvis pressa ner två fingrar där det är som bredast vid naveln ungefär.
    Har läst att 1-2 fingerbredder är normalt, men är det normalt för att ha varit gravid eller är det ett avsånd som ALLA har, graviditet eller inte?

Nu vill jag iallafall komma i form och få tillbaka magen jag hade innan graviditeten , så gott det går åtminstonde..
    Hur ska jag träna? Får jag göra situps med det där avståndet mellan musklerna, eller är det bara plankan som gäller?

Sedan vet jag inte om jag någonsin får tillbaka min navel. Det är liksom som att den har "hoppat ur" och hänger utanpå magen, eller hur man ska beskriva det. Den hamnar inte på plats igen och sjunker tillbaka till hur den såg ut från början. Tror ni det rättar till sig om magen kommer i form igen, eller får jag stå ut med att ha den som den är nu?

Naveln före:

Hoppas någon kan svara på mina frågor.
    Tack  på förhand.

• Svar på tråden BILDER! Delade magmuskler?? Hur ska jag träna?
  • Anonym

Jag vet en tjej här där jag bor som tränade i flera år men inget hände. Hon fick svaret att det inte skulle gå tillbaka av sig självt. Hon fick operation betald av landstinget. Vet inte hur länge sedan det var du fick barn. Man ska absolut inte göra situpps, bättre med plankan. Gå in och titta på Olga Rönnbers blogg, hon har många bra tips för mammor som vill komma iform. Lycka till!

• Anonym (Osäker)

Nej jag vet också att man inte ska göra situps, men har hört att det är om man har mer än 2 fingerbredder för mindre än så ska tydligen vara "normalt". Men jag vet inte vad som stämmer och inte . ska kolla bloggen!

• gravid

Jag tror ( 99%) att alla som varit gravida har delade magmuskler

• Anonym (Osäker)
    stresss skrev 2012-02-19 18:57:30 följande:
    Vad är plankan?
    Det är när man håller upp sin kroppsvikt med fötterna och armarna , svårt att förklara.

Googla :)
  • Anonym

Jag undrar precis samma sak! Har man något mellanrum överhuvudtaget när man inte genomgått graviditet? Hur länge sedan förlossning togs bilden? Min mage och navel ser när snart tre månaer passerat sedan förlossning ungefär ut som på dina bilder. Jag tycker dock inte mycket förändring har skett sista månaden. Då mitt mellanrum var mindre än två fingrar gjorde jag sitt ups vid några tillfälle men slutade då jag märkte att mellanrummet ökade.

• Anonym (Osäker)
    Anonym skrev 2012-02-28 22:32:58 följande:
    Jag undrar precis samma sak! Har man något mellanrum överhuvudtaget när man inte genomgått graviditet? Hur länge sedan förlossning togs bilden? Min mage och navel ser när snart tre månaer passerat sedan förlossning ungefär ut som på dina bilder. Jag tycker dock inte mycket förändring har skett sista månaden. Då mitt mellanrum var mindre än två fingrar gjorde jag sitt ups vid några tillfälle men slutade då jag märkte att mellanrummet ökade.
    Bilderna togs nyligen, det är 6 månader sedan förlossningen.

Här händer ingenting heller, därför har jag börjat med plankan nu för att försöka få resultat genom det. Men tycker det är svårt att veta om man gör rätt. Sambon säger att jag har rätt kroppshållning, men sen har jag läst att man ska suga in magen samtidigt som man står i plankan och det går ju i princip inte. Då måste jag hålla andan, vilket inte är så ultimat :P

Så får väl se om det blir bättre eller inte eftersom jag inte vet om jag gör rätt!
Svar på tråden BILDER! Delade magmuskler?? Hur ska jag träna?