• hästälskaren

    Vad heter era hästar?

    hej, i sommar ska jag få en häst men har inget bra namn till en häst..

    Vad heter era hästar?

    Ps. det är en Nordsvensk jag ska ha 

  • Svar på tråden Vad heter era hästar?
  • bonsai

    Mitt russ hette Bimbo trots att han var hingst, new forresten hette Butterfly o kallades flugan, sto. Min connemara valack hette Calypso, mina shettisar hette Micro o Pysen, mammas korsning shire hette Marabella, hennes föl efter Marwin heter Carisma, mitt halvblods sto hette Isolde. Det var nog alla. Men man byter väl inte namn på en häst. Det betyder otur!

  • Madick
    bonsai skrev 2012-03-05 18:19:43 följande:
    Mitt russ hette Bimbo trots att han var hingst, new forresten hette Butterfly o kallades flugan, sto. Min connemara valack hette Calypso, mina shettisar hette Micro o Pysen, mammas korsning shire hette Marabella, hennes föl efter Marwin heter Carisma, mitt halvblods sto hette Isolde. Det var nog alla. Men man byter väl inte namn på en häst. Det betyder otur!

    Russhingst Bimbo och sen Flugan. Värmdöbo?
  • mammas4killar

    Mina hästar som vandrat vidare till dom evigt gröna ängarna hette Emil och Konkjela,  hon varmblod han fjording.  Det är han som är på min bild. Syrrans som också är borta hette Kax, Tazan och Manolito men kallades för bongo . syrrans hästar var nordsvensk travare och russ

  • cajsasmamma
    Brigand' "Briggen" Russ -87 Våran gamla trotjänare som har funnit inom familjen i snart 20år.
    Wilda Max "Maxi" Shetland -09 Våran första egen födda shetlandsponny.
    Wilhelmina "Wilma" Shetland -02 Maxis mamma, dotters ponny som är ett riktigt kruttpaket!
    Kryddgårdens Mangold "Mangold" Shetland -06 våran travponny , en riktig stjärna som letar efter en duktig kusk!
    Halvmånen VBL-06 våran blivande montehäst?
    Rotterdam VBL -05 min älskade häst som är världens snällaste häst! 
    Pilgrim "Lilleman" Kbl/welsh -11 våran lilla bebis 
    Koton Tuuli  "Tuuli" Finnhäst-04 Pappas bortskämda springare
    Mainatt  "Majsan" kbl-travare -89 Pilgrims mamma, 
    Hubert "Hubbe" shteland -99 körponny som har tävlat i grenarna trav, hoppning och galopp, 
    Victory Indian "indianen" Vbl-07 nytillskottet i tävlingsstallet
    Gullan Ridhäst -89 egenuppfödd står hos min syster som promenad rider henne
    Borg Hackstable "Börje" Vbl -02 gamlingen som fortfarande tävlar, står i träning i Finland
    Linde Sessan "sessan" Vbl -07 nyinköp som står i träning i Finland

     
  • trasis

    Vi har 3 hästar tillsammans mamma jag och min syster

    2 Islands hästar och en Shettis

    Shettisen heter Vinda
    Islandshästarna heter Eldur

  • Jenniesmamma

    Min familj föder upp nordsvenska brukshästar, och dom vi har hemma nu heter, Lundar, Skrållan, Silver Enya, Luna, Molly, Silver Frida, Bisa och Disa. 

  • stikkem

    Thoroughbred som hette Lolly Lover fran hennes race-karriar

    Clydesdale-korsning Tess

    Numera Quarterhorse Baby Blue Eye (smeknamn Bubs) och stock horse Dynamo.

Svar på tråden Vad heter era hästar?