pappan kan inte sammarbeta!
Kontakta en bra familjerättsadvokat och boka ett möte. Kostar en del (ca 1500 för en timme) men är värt varenda krona. När du fått rätt fakta är det lättare att agera förståndigt i kontakten med exet.
Lycka till!
Kontakta en bra familjerättsadvokat och boka ett möte. Kostar en del (ca 1500 för en timme) men är värt varenda krona. När du fått rätt fakta är det lättare att agera förståndigt i kontakten med exet.
Lycka till!
Kan du samarbeta då? Vad är det du skriver i sms mejl osv? Hur ofta hör du av dig? För enkelt kan vara att de tröttnat för du hör av dig för mycket
Hur ofta är dottern hos pappan? Vad menar du med samarbetsproblem?
Han kanske inte vill prioriterar barn kalas varje gång hon är hos honom, han kanske har andra planeringar för sin dotters tid med honom.
Man kan samarbeta utan att behöva svara på telefonsamtal, samtal öga för öga, men det krävs att man inte ställer sina egna krav och behov i första hand, inte bråkar eller är anklagande och försöker styra den andre föräldern.
* Du skriver att han lämnar henne en bit från din lya? Kan bero på att han inte vill träffa/ se dig, dottern kanske har separationsångest mm. Varför ska han träffa dig? För att få skäll, massa frågor muntligt av dig mm?
Det är väl jättebra att skriva ner sina önskemål och håll dig till fakta inte ställa som ett krav, inte bestämmande, mm.
Håll dig till din vecka är din vecka och hans vecka är hans vecka, däremot om skola, lov, kostnader för barnet som ska delas och liknande ska man kunna maila om och hitta överenskommelse om.
Och ett samtal samt sms om det är riktigt AKUT ang dottern.
Finns ingen anledning för dig att kontakta honom om oväsentliga saker stup i kvarten, däremot räcker det att skicka mail med både oväsentlig info eller frågor som du vill ha ett svar på men du kan inte räkna med att du ska ha ett svar omg.
Pappan kan inte samarbeta mer rätt rubrik hade varit VI KAN INTE SAMARBETA. Varför lägger du allt ansvar på pappan här är du helt fri från ansvar? "mitt barn blir lidande för allt han gjort/gör...rättelse ERT BARN och den ungen lider för sånt NI gör mot varandra! Fattar du ts? Du är också ansvarig för detta och att ert barn lider inte han alena
Det undrar jag med?
jag skulle nog säga att pappan har samarbetssvårigheter för man måste faktiskt prata med varandra om man ska ha gemensam vårdnad. det är ju ingen som vet vad ts vill säga när hon ringer. hon kanske ringer en gång i veckan för att diskutera kalas, skola/dagis, nåt kanske har hänt som man borde ta. barnet kanske är sjukt och inte kommer till överlämnadet om det sker på dagis/skola. två gånger i veckan tycker jag nog man kan prata med varandra 5 min och ta det viktiga. småpratandet behöver man inte ta.
Som någon skrev i ett inlägg i denna tråd,
Mail en gång i veckan som man stämmer allt som händer eller hänt av båda föräldrar är ju perfekt lösning.
Varför ska du kontakta honom alls?
Skicka flickan på kalaset, Skit i honom.
Det är ju bara bra om han inte svarar
då har du ju flickan för dig självt
varför ringer du till honom?