• Anonym (¤¤¤)

Har läst att bebisar lugnar sig i magen innan förlossning, stämmer det? Frekvens eller långsamt?

Och hur isf? Är det samma frekvens på rörelser, eller menas det att bebisen blir "seg" och långsam i rörelserna?
    Ska föda när som helst och läser en del om förlossningar. Där kan jag se hur blivande mammor beskriver hur bebisen fortfarande rör väldigt mycket på sig, eller att den lille lugnat ned sig. Och att det verkar normalt att de lugnar sig inför förlossningen.
    Men jag vet ju själv efter extra UL att det inte ska bli minskade rörelser? Vad menas, någon som vill förklara?

• Svar på tråden Har läst att bebisar lugnar sig i magen innan förlossning, stämmer det? Frekvens eller långsamt?
  • Coyote

Det ska absolut inte bli färre rörelser i magen, däremot tyckte jag att sonen rörde sig på ett annorlunda sätt några dagar innan han föddes. Han rörde sig lika mycket, men rörelserna var liksom lite mer diffusa på något vis, men samtidigt väldigt tydliga. Haha, Gud vad svårt att förklara! Men mönstret ändrades på slutet, kanske kan man beskriva dem som otåliga?

• Anonym (¤¤¤)
    Coyote skrev 2012-02-19 23:15:49 följande:
    Det ska absolut inte bli färre rörelser i magen, däremot tyckte jag att sonen rörde sig på ett annorlunda sätt några dagar innan han föddes. Han rörde sig lika mycket, men rörelserna var liksom lite mer diffusa på något vis, men samtidigt väldigt tydliga. Haha, Gud vad svårt att förklara! Men mönstret ändrades på slutet, kanske kan man beskriva dem som otåliga?
    Aha okej! Ja min lilla tjej har ändrat mönster nu hon med. Vissa klockslag är det mera diffusa rörelser, och andra så känns det om hon vill bryta sig ut;) Och så har det inte varit förut, det känns annorlunda nu. Så jag hoppas det är på G, vill att hon ska komma ut nu:)
  • Coyote

Ja, jag har för mig att grabben började böka på andra tider än normalt, han började ha ett race på morgonen också, något han inte hade någon gång tidigare. Hoppas lill-tjejen kommer snart!

• Anonym (¤¤¤)
    Coyote skrev 2012-02-19 23:21:44 följande:
    Ja, jag har för mig att grabben började böka på andra tider än normalt, han började ha ett race på morgonen också, något han inte hade någon gång tidigare. Hoppas lill-tjejen kommer snart!
    Tackar, ja det hoppas jag med:)
  • elmadumle

Färre rörelser tyckte jag att det blev mot slutet, det finns ju inte så mycket plats kvar då, men det är nog olika på alla barn.

• Anonym (¤¤¤)
    elmadumle skrev 2012-02-19 23:31:50 följande:

Färre rörelser tyckte jag att det blev mot slutet, det finns ju inte så mycket plats kvar då, men det är nog olika på alla barn.

För mig har det varit lite olika dagar, vissa dagar en väldig fart och andra mindre. Fast hon har rört sig ungefär lika många ggr per dag, fast kanske inte lika många rörelser när hon rört sig. Men nu har hon fäktat på bra ett tag därinne;) Och det är rätt släpigt, antar för att det är trångt:)
  • elmadumle
    Anonym (¤¤¤) skrev 2012-02-20 00:08:14 följande:
    För mig har det varit lite olika dagar, vissa dagar en väldig fart och andra mindre. Fast hon har rört sig ungefär lika många ggr per dag, fast kanske inte lika många rörelser när hon rört sig. Men nu har hon fäktat på bra ett tag därinne;) Och det är rätt släpigt, antar för att det är trångt:)

Ja det är nog väldigt olika. Det är ju svårt i slutet för de att sträcka ut sig ordentligt, det är väl därför man tycker det minskar lite.  Men visst ska man vara uppmärksam på om det helt plötsligt blir väldigt stilla eller känns konstigt givetvis.
  • Anonym (¤¤¤)
    elmadumle skrev 2012-02-20 00:13:03 följande:
    Ja det är nog väldigt olika. Det är ju svårt i slutet för de att sträcka ut sig ordentligt, det är väl därför man tycker det minskar lite.  Men visst ska man vara uppmärksam på om det helt plötsligt blir väldigt stilla eller känns konstigt givetvis.
    Precis, det ska man absolut!
  • Anonym (inte färre)

Det ska absolut inte bli färre rörelser men rörelserna i sig kan ju bli mindre och mindre tydliga. Bebisen kan ju bli trött på slutet och därför även ha färre rörelser men det ska man ta på största allvar och se till att då kolla upp... Jag vet tyvärr hur illa det kan sluta annars...

• Pillowcase

Min son har varit väldigt livlig genom graviditeten. Ca 2 veckor innan han föddes lugnade han sig, bökade en del ändå men lugnare. Dagen innan han föddes var det livat som aldrig förr - trodde vattnet skulle gå så som han höll på därinne :)

Svar på tråden Har läst att bebisar lugnar sig i magen innan förlossning, stämmer det? Frekvens eller långsamt?