• kulapåmagen

hjälp mot förstoppning snabbt?

jag har så ont i magen.. magknip i hela magen liksom.. är nästan säker att det beror på mina tröga tarmar.. känner kig helt svullen.. har ätit katrinplommon pure´men de hjälper inte..

ngn som har ett bra tips som hjälper snabbt??

• Svar på tråden hjälp mot förstoppning snabbt?
  • Vattenblomma

Har du provat "frukt och fiber " som finns på hälsokosten? de fungerar jättebra och enligt min läkare är det ingen fara att använda när man är gravid, fungerar på några timmar, allra bäst är om man tar den innan man går och lägger sig på kvällen, men de fungerar även på dagen.
    Lycka till.

• Naimiez

Dricker inte så mycket kaffe nu för tiden men när jag gör det så sätter magen igång

• Annikamed2barn

Kaffe brukar hjälpa mig, frukt är ju bra. Se till att inte äta bröd.

• Mumin Mamman

Köp linfrön..helst hela men det går bra med krossade..blanda i fil eller gröt..det brukar sätta igång min mage...

• 3barnsmor35

Lactulos, finns på apoteket.

kram!

• Missboss

Jag var övertygad om att jag åkt på förstoppning så jag laxerade mig men döm min förvåning när det inte var det utan det är bebisen som trycker mot tarmarna och ger mig smärtor som inte är av denna värld. Precis som magknipssmärtor.

• Änglatuss

Katrinplommon, jucie, vanliga!
    Linfrö
    Lactulos
    Några paket läkerol
    Fiber

• Hildis

Vid ett par desperata tillfällen på sistone har jag moffat i mig pepparkakor för att få igång magen. Inte vidare hälsosamt, men effektivt.

• Igby

Cloettas mjölkchoklad utan vanligt socker. Jädrars vad det hjälper...

• Änglatuss

jadu, mjölkchoklad tror både ts och jag är laktosintolleranta (allergiska) så jag tror nog att vi båda får fart på magen!!

Kulis
    Jag köpte fullkornspasta och fullkornsris, ojoj va maggen kom igång!!

Svar på tråden hjälp mot förstoppning snabbt?