• diana0101

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Rullan 1985 och Hjärtat78: Tack för era svar! Jag har inte ngn större smärta vid mens. Ibland mer, ibland mindre eller inget alls. Men däremot ibland vid samlag... Jag ska göra stimulerad fet om några veckor och då ska man in för ett vul, kan ju alltid hoppas på att det blir Margareta så att jag kan be henne kolla detta lite extra. Tack för all hjälp

• diana0101

Måste också kolla om vi har träffat denna kvinna! Letar igenom hela RMC's hemsida men kan inte hitta fotona på de som jobbar där. Vet att jag sett det tidigare men kan icke komma ihåg var! Kan någon guida mig?

• diana0101

Bollaloll: Anledningen till att jag frågar är för att vi också blivit dåligt bemötta av en kvinna där. Vi båda upplevde henne som förvirrad, okunnig och högst otrevlig. Hon ville inte svara på våra frågor utan svarade på helt andra saker. När vi satt i bilen och just skulle köra därifrån upptäckte min sambo en felaktig (medicinsk) ordination på vårt protokoll. Vi gick tillbaka och påtalade detta. Hon förstod inte vad vi menade och hänvisade oss till läkaren igen. Läkaren bekräftade att vi hade rätt. Kvinnan i fråga ändrade i protokollet och ursäktade sig inte en enda gång!! Misstag sker men en ursäkt är väl det minsta! Jag ser på fotona att det var just den kvinna som det skrivs om ovan.

• diana0101

Vi har gjort ett färskt et för 2 månader sedan och väntar på fet om ca 3 veckor. Denna gången ska jag fråga hur våra 3 frysisar ser ut. Vi fick ingen sådan info på vårt förra et. De sade bara att det var en fin blastocyst. Men det gick ju inte vägen ändå Iaf verkar andra veta hur celldelningen ser ut...?

• diana0101

Igår började jag på Progynon för att göra stimulerad FET. Jag fick detta utskrivet efter att vi förra månaden hade dålig koll på ägglossningen. Det var viktigt att komma fram till RMC så därför ringde vi båda två och min man kom fram. Då sade de till honom att nästa gång får bli stimulerad. De skrev ut Progynon till mig. När man läser i bipacksedeln så blir man livrädd!! Står oxå att man ska bli undersökt av läkare innan man får börja använda det! Ingen har pratat med mig om vad det är för något, risker eller ngn bedömning. Jag känner mig så lämnad i deras beslut. Är orolig över denna medicinering men måste ju ta det nu ð???

• diana0101

Pysslan 82: Du är inte ensam. Vi är många som känner igen oss i din beskrivning. Jag har förvisso mått relativt bra under hela processen som varat i ett år nu. Jag har pratat mycket med vänner, familj och kollegor och det har fått mig att hålla humöret uppe. Jag har fått beröm på jobb för att jag är så öppen med det och jag har själv förundrats över hur jag kan "må så bra" ... Ända fram till någon veckan sedan. Jag känner inte igen mig själv. Jag orkar inte träffa några vänner, undviker fikarummet på jobb och i söndags började jag stortjuta! Om drygt 2 v är det dags för fet och jag har aldrig känt sådan oro, ångest och uppgivenhet tidigare. Jag mår jättedåligt och Det känns som att jag inte kommer att klara mer men Pysslan, det gör vi! Jag stärks av den här tråden och sedan är det bara att försöka sysselsätta sig med andra saker som får en att må bra. Läsa, ta promenader, tvinga sig ner till gymet och ha lite extra kvalitetstid med sambon om man nu inte orkar träffa andra som miljöombyte en dag eller två, laga mat ihop etc. Tillsammans är vi starka ð??? kram på dig.

• diana0101

"Tvinga sig ner till gymet och ha lite extra kvalitetstid med sambon.... Som miljöombyte..." Hmm, det var inte så jag menade utan jag menade att gymet är en sak och kvalitetstid med sambon som att åka iväg ngn dag är en annan sak ð???

• diana0101

Ingen 1: Jag förstår hur du känner och det kan säkert se olika ut från gång till gång. Nästa gång kan resultatet se helt annorlunda ut så tappa inte hoppet! Det kommer!!

• diana0101

Jag har precis varit på rmc för ett vul. Vi fick planerad FET på måndag den 3/6 redan :) Håller tummarna för att någon av de tre nedfrusna ska klara upptiningen...

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö