• diana0101

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Jag är så himla orolig och behöver lite hjälp att tänka positivt. Veckorna innan FET var jag otroligt stressad över en massa saker. På mensdag 1 började jag med Progynon och på dag 10, Crinone 2xdag. FET skedde på dag 16. Är på ruvardag 4 nu. Min oro är att jag känner absolut ingen symptom på crinonet som jag tagit 18 st av. Vid förra ET kände jag det i brösten efter några dagar. Kan stresshormon slagit ut Progesteronet och att det är därför jag inte känner något? Kan Progynon göra att man inte känner av Crinonen och att allt är som det ska ändå...? Jag är så rädd att det är obalans i hormonerna och att embryot inte klarar sig denna gången heller :(

• diana0101

Hoppfull 2013: Tack snällaste! Det är riktigt, ingen ägglossningsspruta denna gången. Det var just det som min sambo nämde igår och det känns ju inte helt otänkbart när du oxå tänker så. Tack!

• diana0101

Hjärtat78: Åh vad det känns lättare nu. Tack så jättemycket för din berättelse! Då ska jag försöka sluta oroa mig och bara vänta ut tiden

• diana0101

Hej alla! Då är man tillbaka i vardagen igen efter en veckas sol och badsemester på Kreta. Igår var det fr början planerad gravtest på RMC men det fick vi skjuta fram till på måndag. Jag kan inte påstå att jag skulle känna några gravsymptomer. Däremot har jag haft svag mensvärk någon gång varje dag i över en vecka. Det har ex känts ngn minut på förmiddagen sen helt borta och nästa dag ingenting på hela dagen och sen på kvällen har det känts igen och så har det varit i över en vecka. Det är alltså inget som håller i sig utan det bara dyker upp en kort stund med flera flera timmar mellan. På söndag väntar jag min vanliga mens så vi kan bara vänta och se... Så jobbigt

• diana0101

Hoppfull2013: Ja jag kan verkligen rekommendera alla att ha ngt att göra under väntan. Nu hade vi tur som fick en resa just under den här tiden och den veckan gick så snabbt! Kändes inte alls som en evighet vilket det gjorde vid förra et. Nu rullar det på även för dig! Lycka till på vul i nästa vecka!

• diana0101

Imorse lämnade jag ett graviditetstest och det var så nervöst när jag satt i telefonkön och väntade på svaret. Sjuksköterskan inledde det hela med att säga GRATTIS! Jag blev så chockad! Nu ska man smälta detta, glädjas och försöka slå ifrån sig orostankar om hur länge vår lycka får vara. Jag önskar er alla samma positiva besked och ge inte upp, det kommer att bli bra en dag

• diana0101

Tack för alla fina grattis Jag skulle vilja be någon korrigera mina antal försök från 1 till 2 istället. Jag vet själv hur jag följde den där listan och satt och räknade på genomsnittet mm. Önskar er alla Lycka!

• diana0101

Tack Pysslan82!

Januaritjejen: Det stämmer som Hoppfull2013 säger att RMC har en egen kurator för en sjuksköterska på RMC gav mig namn och telefonnummer till denna kurator. Har det inte tillgängligt just nu men Marie tror jag hon heter. Kontakta RMC.

• diana0101

Lele79: För snart 4 veckor sedan gjorde vi en FET med en 6- dagars blastocyst och det lyckades Jag är nu gravid i vecka 6 men eg bör jag väl vara i v 7 eftersom den lille var 6 dagar när den sattes in...? Får väl svar på hur det räknas på vul om drygt en vecka. Lycka till!!!

• diana0101

Lele79: vi skulle eg lämna testet på dag 14 men vi var inte hemma då så det fick bli efter helgen och då på dag 17 istället. Testet visade en siffra på 850 man ska ligga på över 50. Sköterskan sade att det var delvis för att embryot redan var 6 dagar gammalt när det sattes in.

• diana0101

Lele79: Jag gjorde fet med en 6 dagars blastocyst. Jag kände oxå mensvärk, den var dock inte så intensiv som det brukar vara när jag ska ha mens. Det som jag upplevde annorlunda var att när jag väl får mensvärk så är den ihållande mer eller mindre och sen kommer mensen inom 12 timmar eller max ett dygn. Denna gången försvann mensvärken för att sedan dyka upp igen nästa dag och så höll det på i ca en vecka. Det är inte ovanligt att ha mensvärk i början på en graviditet och vissa kan ha det från och till under nästan hela graviditeten. Du behöver inte oroa dig. Mensvärken ska vara ett tecken på att livmodern växer.

• diana0101

Lele79: min mensvärk kom efter tre dygn. När jag kände det första gången blev jag skitskraj men eftersom den försvann helt för att sedan komma tillbaka ett dygn senare så kändes det annorlunda. Det är inte lätt att låta bli analysera allt. Jag gör det hela tiden. Idag har jag haft lite drag och ont och möjligen en diffus känsla av mensvärk men som jag skrev till dig tidigare så är det fullt normalt för det vore ju konstigt om vi inte skulle känna av något när livmodern växer, det måste ju spänna och dra lite... men vår oro ligger ju i att vi inte vet vilket som är vilket. Jag hoppas att allt går bra för dig nu och tänk; Det är som livmodern växer

• diana0101

Tuttiluttan,
    Vilken historia du har varit med om! Jag beundrar din styrka och mod! Ditt sätt att skriva och din historia berör nog många här. Jag önskar dig all lycka och du har rätt... "Tiden kommer, en familj kommer bildas och en vacker framtid kommer ljusna, även om det är mörkt nu" Dessa vackra ord tar jag med mig i all min egen oro.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö