• Regnbågsdröm

    Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

    Cina84 skrev 2016-02-21 10:38:48 följande:
    Det är så påfrestande :(.

    På fredag är det dags igen. När är det dags för ert nästa försök?

    Kram
    Pusheen skrev 2016-02-21 09:04:29 följande:

    Kraaaam!!!

    Hade de tankarna inför vårt tredje sista gratisförsök. Det kändes så definitivt. Var livrädd att få beskedet att behöva ge upp. (Lite därför jag inte ville gå på sista samtalet)

    Faktum är ju att det är ens eget val att ge upp. För mig finns det inte på kartan. Det känns som att det finns så mycket mer som man kan testa, olika tekniker och metoder osv.

    Går det inte denna gången så går det kanske nästa.. Det vet man inte förrän man har försökt. Eller så går det just denna gången?

    Fortsätt kämpa så kommer du närmre målet så sakteliga <3

    Det ska bli vår tur snart! Frågan är bara när!

    Kram kram kram kram kram kram kram kram kram <3


    Tack för kramarna och uppmuntran <3.

    Jag kommer fortsätta kämpa, jag vill inte ge upp och tänker att vi ska lyckas men ibland är processen verkligen nära att knäcka en.

    I vanliga fall tänker jag att det ska gå vägen och kör hårt på att tänka rätt och letar efter ev. saker som jag kan påverka för att öka chanserna. Jag var hos min endokriolog i torsdags och fick då tipsat om Pubmed, en tillförlitligt amerikansk sida som svenska läkare uppdaterar sig på ( om jag förstod det rätt) där man kan söka studier om det mesta. Jag tänker att jag ska gå in där och se vad jag kan hitta av värde.

    Jag ska kämpa!

    Imorgon är det en ny dag å få känns det förhoppningsvis bättre igen.

    Kram
    Skönt att ni har det nära nu!
    Jag väntar på mens för att kunna kontakta kliniken och därefter hoppas på att vi får köra igång den här cykeln och slippa vänta ytterligare en. Vi kör långt protokoll.
  • Regnbågsdröm
    olssonJenny skrev 2016-02-22 22:39:24 följande:

    De tog mig ca 3månader innan jag kom till och fick göra mitt 1 officiella ivf försök den 5 februari och fick ut 7 ägg var av 2 blev befruktade. på lördagen den 6 feb skulle vi sätta in dessa men tyvärr hade bara ett överlevt som sattes in. Den 18 feb fick jag ett tidigt missfall. fick inte rådet att stanna hemma den första tiden efter insättningen, utan jag skulle bara göra det jag brukade fast i lugnare tempo, kan de varit det som gjorde att de sket sig? har ett rätt stressigt jobb(mattant på en högstadieskola) rannsaka även mig sj vad jag kunde ha gjort för att förhindra detta, eller vad jag gjort under dessa 3v som gått som kunde ha gjort att vi blev av medpricken.
     
    vi skall på de igen så fort vi kan och kommer denna gång öka sprutdoserna, jag hade både gonal-f och menopur i 150ml. samt synarela och om jag förstod läkaren rätt så blev det samma mediciner igen. jag hade dock lite små kramper i magen under behandlingen men antar att de är rätt vanligt..


    Klandra inte dig själv. Man ska leva som vanligt under ruvartiden. Förutom att man inte ska bära och sådant. Men i ditt jobb antar jag ju att det inte är särskilt mycket lyft. Känns som ett ganska bra jobb som inte behöver ändras särskilt mycket för att "leva upp till ruvarkraven". Är rätt övertygad om att det inte påverkade. Och det är ytterst få som lyckas på första försöket. Så det hade varit mer ovanligt om du gjort det än att du inte gjorde det. Kram och lycka till med nästa!
  • Regnbågsdröm
    Mella79 skrev 2016-02-23 22:15:51 följande:

    Jag börjar bli nervös ! Har hållit mig väldigt lugn fram tills nu men nu närma det sig vårt sista försök och vi har aldrig kommit längre än äggklock! Aldrig någon återföring ! Det gör sååå ont och det är så ledsamt! Hur kommer detta att sluta ! Jag läste någon som skrev att det är ovanligt att man lyckad på sin första återföring ! Att få ruva känns som en dröm ! En avlägsen dröm


    Jag känner igen det där så mycket. Vårt första försök slutade precis innan återföring. Och jag sa inför andra försöket att bara jag får ruva så får vad som helst hända sen. Jag fick ruva. Och det var fantastiska dagar, även om det inte tog sig och det kändes som att världen rasade dag 13. Men det var en vinst i sig att komma till ruvning. Jag hoppas att du också får uppleva det. Tredje försöket hoppas vi på ytterligare ett steg - dvs gravid!

    De som säger att ruvningen är den jobbigaste perioden har troligtvis inte upplevt den smärtan att inte ens komma till ruvningen. För mig var ruvandet den enklaste perioden, då det bara var jag och embryot och ingen från kliniken som kunde komma och tala om att allt skitit sig.
  • Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2016-02-24 08:48:06 följande:
    Jag har varit med om båda. Vårt första försök sket sig någon timme innan vi lyckligt skulle bege oss till kliniken. Hela världen rasade när läkaren ringde så jag vet hur det känns. Livrädd varje gång att det ska hända igen.

    Har även fått ruva.

    Ruva är ändå jobbig tycker jag men samtidigt helt underbart.

    Antingen blir det himmel eller helvete..
    Exakt samma hände oss också. Påväg till kliniken när de ringde. Kärlek till Dig <3

    Jag säger absolut inte att det inte är jobbigt att ruva. Klart det är det. Hela processen är jobbig. Men om man nu ska rangordna så tycker jag att ruvningen är långt ifrån värst.

    Kram!
  • Regnbågsdröm
    Cina84 skrev 2016-02-24 17:38:29 följande:
    Så kan man se på saken. Jag vill bara lyfta en tanke. Måste man rangordna? Har inte varje individ rätt att äga sina egna känslor och få lov att få lov att känna som den vill utan att få sina känslor bedömda? Ska man rangordna så är där ju alltid någon som har det värre.. ;)
    Nej, såklart man inte ska behöva rangordna. Jag förstår hur du menar. Men jag läser ofta i trådarna om hur jobbig ruvningen är, så då väljer jag att berätta vad jag kände när jag ruvade. Särskilt till de som inte kommit till ruvning. Jag tror det kan vara bra för dem att läsa en annan sida än att de ska tro att det kommer bli ännu värre. Det var allt Det handlar absolut inte om "vem som har det värst".
  • Regnbågsdröm
    frkvilljunu skrev 2016-02-25 09:47:34 följande:

    Så ledsen och besviken!

    Kommer in för vul och det första läkaren säger - ja ditt blodprov visade lite lågt värde därför du fick höja dosen.

    Ursäkta? Jag har INTE FÅTT VETA ATT JAG SKULLE HÖJA!!! ingen ringde som de skulle om det var något.ingen info på mina vårdkontakter. ingenting.

    vul visade 1 stackars blåsa som var typ 12 13.

    nä 2 dagars höjning kanske inte hade hunnit göra någon jätte skillnad . så trött och besviken. fy fan vad detta sliter på psyket på en.


    De skulle alltså ringa men glömde bort det? Alltså fan vad arg jag blir!!

    Två dagars höjning hade absolut kunnat ge mer. Men eftersom du har bara en blåsa som ändå är ganska stor, så hade risken kanske varit att den dragit iväg och att de eventuella nya blåsor som bildats inte hunnit ifatt. Vad säger RMC nu då? Hur ska ni fortsätta?
  • Regnbågsdröm
    Cina84 skrev 2016-02-25 15:43:12 följande:
    Ett sånt misstag är inte ok! Denna process kostar pengar, tid och främst en massa energi så det får inte lov att ske sådana misstag! :(. Jag håller helt med pusheen, om det inte går vägen denna gång då ska det inte heller räknas som ett försök. Jag tycker nog att det bör anmälas för att det ska redas ut var det gått fel och åtgärdas så att det inte händer igen.

    Massa kramar till dig <3
    Det kommer absolut gillas som ett försök om det går hela vägen till ÄP. Går det inte dit så gills det ändå inte som ett försök. Då är det "bara" tiden och känslorna som får ta smällen.
  • Regnbågsdröm
    Cina84 skrev 2016-02-25 16:10:03 följande:
    Fastän det blivit misstag?
    frkvilljunu skrev 2016-02-25 16:00:03 följande:

    Jag ska spruta med 300 nu två dagar och sen nytt ul. fördelen med långt protokoll menade läkaren var att man har lite fler dagar på sig att kunna stimulera eftersom man stängt av sin egen ägglossning.har inte tänkt på det tidigare.

    Förra försöket fick vi avbryta för att bara 1 blåsa växte till sig och de få andra som jag haft på gång vid de första ul hade gått ner i storlek när vi kom in på tredje.

    .

    Än är det ju inte kört men känns rätt motigt - kollade i journalen från sist och det var samma blåsa då som växte som nu eller jag får det till det första på vänster. så är ju rätt rädd för att det ska bli på samma sätt. och jag vet att jag målar fan på väggen lite för snabbt nu men tankarna far ju dit - undrar i såna fall om det överhuvudtaget kommer vara lönt att försöka mer...

    Skitdag blev det och ja hela grejen med att de inte ringt var både läkare och sjuksköterska jätteupprörda över och skulle reda ut. Jag är sur som bara den för att det blev så , räcker med problem att fundera över som man har liksom men det går ju inte att få ogjort så i det långa loppet spelar det ju ingen roll för mig så här i efterhand.


    Okej, är inte hemma på långt protokoll men då finns det chans att det rättar till sig. Håller tummarna :).

    Ah okej men vad bra! Ja det är ju klart att de måste blivit, de vill såklart inte heller att det ska hända.
    Ja alltså, jag gissar ju bara. Men jag antar ju att om de lyckas få tillräckligt många och stora äggblåsor så att det kan bli äggplock, så kommer de ju mena att det inte spelade någon roll att de behövde stimulera en extra dag. För så är det ju faktiskt egentligen. Risken finns ju nu att det inte bli något alls, men om dosen höjs nu och man stimulerar fler dagar och det växer som det ska.. Då påverkar ju inte det mer än att det kunde ha blivit färre dagar, typ. Förstår ni hur jag menar?
  • Regnbågsdröm
    Mella79 skrev 2016-02-25 22:22:52 följande:

    Lycka till alla ! Jag ska in imorgon igen på andra vul ! Höjde min dos till 300 i hopp om att fler skulle växa till sig ! Är såååååå nervös att det inte blir så många ägg!


    Det är inte antalet ägg som är det viktiga! Jag vet att det är en enkel tröst i sammanhanget. Klart man tror mer och får mer hopp om man får många ägg. Men faktum är att det är helt sant att det inte spelar någon roll. Det är kvaliteten som är det viktiga. Vid mitt första plock fick jag ut nästan dubbelt så många (7) som vid mitt andra (4). Men första plocket slutade innan insättning, medan andra gav mig en ruvning. Även om det inte blev något så var fortfarande de äggen bättre än de första 7. Jag önskar dig stort lycka till!
  • Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2016-03-01 06:12:15 följande:

    Men hjälp mig nu. Jag är så dum i huvudet!

    Jag fick rosa på pappret nu när jag morgonkissade och hade tänk innan att om jag får det så kan jag lika gärna ta ett gravtest så jag kan ta smällen på en gång och kan bearbeta det.

    MEN testlagrets fick två sträck. Tänkte nää detta litar jag inte på. Hade ett CB digital hemma så jag tog det med. Visade också gravid 1-2.

    Jag fattar ingenting. Är ägglossningssprutan fortfarande kvar i kroppen? Håller jag på att få ett biokemiskt missfall igen?

    Jag har aldrig testat tidigt innan och har lovat mig själv att INTE göra det pga JUST DETTA! Nu sitter jag här med alla frågor och vet ingenting!

    Det kan lika gärna vara biokemiskt missfall så någon glädje kan jag inte känna.

    Dumma mig. Detta ska jag aldrig göra om.

    Även om jag söker er hjälp med svar så kan ju bara tiden utvisa vad det är och nu blev det ÄNNU jobbigare att ruva. Fan också, varför gick jag i fällan :(


    Vilken ruvardag är du på då vännen? Antingen fortsätter det med bara rosa flytningar, eller så blir det en blödning (började som rosa för mig också) Men du kan lika gärna vara gravid. Eller ja, du är väl troligtvis det Men undrar som sagt vilken dag du är på. 10 dagar sägs sprutan sitta i. Tänker inte ge mig på att gratulera än. Men hoppas för dig! <3
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö