• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Tany

Jag kan fixa det Tinapina ;)

Väntar på första möte:
    lovvan
    Sindyrella1983
    sessan 83 k
    diana0101
    Rosenäng

Spraystart:
    nl2012 - 4 okt
    Tany- 24 sep
    malphie-10 okt
    themrs81-18 okt
    Libra1 - 19 okt

Sprutstart:
    Maybe - 2.okt
    Libra1 - 6 nov
    Tany - 10 Okt

VUL:
    Libra1 - 13 nov
    Tany - 22 okt
    Maybe - 10 okt

Äggplock:
    Maybe - 12 Okt
    nl2012 - v.44
    Libra1 - v.47
    Tany - 24 Okt
    Tant Groda - v. 43

ET/FET:
    Karin13 - 27 sep
    Maybe - 14 okt

Testdag:
    Maybe - 25 okt

Ruvare:
    Maybe
    Tinapina

Gravida:
    Karin13
    Fridalilla

Väntar på ny IVF:
    Tinapina
    Försöker1

• Karin13

Vi har också haft olika läkare hela tiden. Tror jag har träffat Margareta, Karina, Leif, Britt och Krzysztof. Tycker alla är bra. Den jag kanske hade lite svårt för var Karina. Kändes som om hon inte riktigt hade tid för oss. Jag hann knappt komma in i rummet innan hon bad mig att lägga mig i gynstolen. Nu sista gången hade vi Krzysztof på både äggplock och återförande. Han är kanske inte den mest informativa läkaren jag träffat men jag blev lugn av honom, det kändes som om han visste vad han höll på med.

Tant groda: Lycka till på äggplocket!

Tinapina: Håller tummarna för att allt går bra, så du snart får ett plus!

• Tinapina

Tany. Tack för hjälpen med listan, jag har testdag 30/10. Känns helt ok faktiskt. Karin13. Tack, jag håller alla tummar. Jag försöker att inte läsa in för mkt i det. Det känns faktiskt könet att kommit så långt som vi gjort.

• Tany

Karin13 och Tinapina : har du smärta under ÄP? vad de ger dig innan ÄP för ingen smärta? hur lång tid ta ÄP? hur många ägg du hade? Många frågor :D

• Maybe

Ni som gjort gravtest på RMC tidigare.
    Har ni fått med graviditetstest med hem som ni ska ta och sen ringa till kliniken och berätta om det blev pos eller neg?

Eller har ni fått lämna blodprov på kliniken och sen ringa och fråga om det blev pos eller neg?    

• Tinapina

Tany och maybe. Jag har fått ett rör som jag ska gå med till vårdcentralen här hemma och sen skika ner sen får man ringa ner dit dagn efter. ÄP tycker jag inte alls gör ont. Det är väl morfin man får i den där kanylen i armen och panodil och lokalbedövning. Denna gången blev det 9 ägg. Hört att mellan 5-10 är optimalt men vad vet jag. ÄP tar typ 15 min.

• Maybe

Jag fick både stesolid (lugnande) och panodil och sen fick jag morfin i armen.

• Maybe

Jag fick också ett rör med mig hem samt ett papper som jag ska lämna till sköterskan eller vem det nu är som tar blodprovet.
    Jag ska som sagt lämna blodprov på kliniken så jag förstår inte varför jag fick med mig ett provrör hem?
    De har ju såna på sjukhuset, jag fick det ju på sjukhuset, och jag ska alltså ta med det tillbaka dit.
    Jag ser inte poängen... Men men, jag gör snällt som jag blivit tillsags Glad   

• Malphie

Ska inte klaga över att ha fått många biverkningar av Synarel, men tre nätter utan sömn börjar att ta ut sin rätt nu...

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö