• FlyMeAway

Är jag elak nu?

Ska fatta mig kort.
    Jag och min sambo har haft problem med förhållandet genom åren. Han har supit och betett sig som ett svin, minst sagt, då han varit full.
    Han är självisk, saknar empati och sympati för allt och alla. Han klankar ner på mig jämt, vissa skulle kalla det psykisk mobbning. Och det är jag som tar han om våran dotter jämt. (han tyckte att han ställde upp jättemycket och att jag skulle vara glad att han stannade hemma med henne då jag åkte in på sjukhus för gallsten)

Vi har en dotter på 5 månader. Ja, jag skaffade barn med honom, men jag hade tänkt göra slut tidigare men fick då reda på att jag var gravid och abort finns inte för mig, barnet ska inte lida för att pappan är ett svin. Graviditeten var ett helvete för att jag var dålig (kunde inte kliva ur sängen utan att spy och bli yr) och han ställde ovilligt upp men klagade och klagade på att han gjorde allt då.

I vilket fall så har drickandet blivit bättre. Men han är som han är och vi passar inte ihop enligt mig. Vi bråkar, tjafsar jämt. För ett tag sen så sa jag till han att jag ville att vi ska ifrån varandra. Det som händer är att han blir jätte ledsen och erkänner sina fel och att han betett sig som ett svin och allt.

Vi kommer överens om att vi ska börja med att flytta ifrån varandra och se om vi kan ordna upp detta. Tack vare mig har han hittat en lägenhet att flytta till, för han kollade inte själv utan jag fick göra det.
    Jag har beslutat mig för att då han flyttat ut och kommit tillrätta med nya stället så ska jag göra slut helt.
    Jag har bestämt mig för att vänta tills han flyttat för annars blir jag aldrig av med han.
    Tänker givetvis låta han träffa våran dotter så ofta han vill. Men för mitt välmående och psyke så tänker jag göra slut helt. Så frågan är ju då:

Är jag elak som väntar med att göra slut helt tills han flyttat?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag elak nu?
  • Pajama

Eget svar: Det är ju ett sätt att lura honom, men du känner ju bäst själv om det fanns andra alternativ. Förmodligen är det här det enda som kommer att fungera, eftersom du känner så.
    Du behöver ju inte tala om att du tänkte så från början. Ni kan "vänta och se" en kort tid. Men då bör du säga det till vänner och familj också, så att det inte kommer fram nåt annat bakvägen. Kanske ännu elakare?? Men jag förstår så väl ditt tillvägagångssätt!

• Iryelle

Självklart så är det väl inte snällt men i din situation hade jag absolut väntat eftersom det känns som att du riskerar mer bråk och krångel om du gör det innan. Lycka till!

• FlyMeAway
    Pajama skrev 2012-02-20 13:39:02 följande:
    Eget svar: Det är ju ett sätt att lura honom, men du känner ju bäst själv om det fanns andra alternativ. Förmodligen är det här det enda som kommer att fungera, eftersom du känner så.
    Du behöver ju inte tala om att du tänkte så från början. Ni kan "vänta och se" en kort tid. Men då bör du säga det till vänner och familj också, så att det inte kommer fram nåt annat bakvägen. Kanske ännu elakare?? Men jag förstår så väl ditt tillvägagångssätt!
    Det känns som att det är det enda sättet faktiskt. Och jag har sagt till honom att jag inte vet riktigt vilka känslor jag har för han utan att jag måste komma i underfund med det också. Han vet (tror jag iallafall) att jag är nära på att göra slut för att jag börjar lessna på honom.
  • FlyMeAway
    Iryelle skrev 2012-02-20 13:42:21 följande:
    Självklart så är det väl inte snällt men i din situation hade jag absolut väntat eftersom det känns som att du riskerar mer bråk och krångel om du gör det innan. Lycka till!
    Tack! Det är absolut så det är.
  • CaCC

Eget svar: Jag säger både ja och nej. Det är ju att lura honom så det är klart att det är elakt men om situationen kräver det så förstår jag dig. Du känner ju vad som är bäst och med tanke på att det är ett litet barn inblandat också. Sen finns väl risken att han blir tvärilsk men den risken finns ju vilket du än gör.

• Lithea

Nej det tycker jag inte att du är :)

• YummyMami

Men fy va det var svårt att rösta! Rösten blev JA, men efteromständigheterna så behövs det tydligen göras så. Kan inte hjälpas ju..
    Så Ja för elakt men Rätt ändå.  

Mest bara om kanske cancer igen.. nertystad.bloggplatsen.se/
Svar på tråden Är jag elak nu?