• Jenzan01

Någon som provat akupunktur inför ivf?

Har testat akupunktur två gånger inför IVF utan resultat. Däremot vid försök nr 5 valde jag att testa akupunktur vid äggåterförandet och blev gravid. Tyvärr fick jag missfall efter några veckor. Valde akupunktur vid äggåterförandet även vid försök nr 6 och även detta lyckades, och har nu en liten son på 10 veckor :)

Vi gjorde behandlingarna ganska så tätt, enda gången vi hade "uppehåll" och inte gjorde behandlingarna direkt efter varandra var mellan försök nr 4 och 5. Efter missfallet (vecka 7) väntade jag bara på mensen innan vi började ny behandling. Åt också kapslar med nattljusolja vid de två sista gångerna. 

• Jenzan01

Darcy: Tyvärr utför inte kliniken jag gick på akupunktur längre, men de rekommenderade en tjej som ofta ger akupunktur vid sådana här tillfällen. Akupunkturen ges strax efter äggåterförandet. Jag fick alltså inte akupunktur under behandlingen eller under ruvningen, utan bara en gång, vid äggåterförandet.
    Vet inte var du bor, men jag gick i Malmö och akupunkturen gjordes på Enerqikliniken.

Svar på tråden Någon som provat akupunktur inför ivf?