Pärla skrev 2012-05-24 20:26:11 följande:
Jag har fött barn efter varann, och med mitt första gick jag upp 21 kg, och gick ner 19 kg på 6 månader. Nr 2 är tre månader idag, och jag går ner kilona jättesakta nu. Med första delammade jag, och med tvåan helammar jag. Kan det vara det som påverkar viktnedgången?? Eller kan det vara så att jag har fött två barn efter varann och min kropp tar tid att återhämta sig nu??
Det är 20 månader mellan mina barn.
Har 12 kg kvar att gå ner kilona, och jag äter måttligt och promenerar så ofta jag kan med barnvagnen.
Men varför går det segt???
Jag vill så gärna bli av med kilona nu...
Dricker inte så mycket vatten heller, för jag känner mig inte ens törstig, vilket jag tycker det är jättekonstigt!!
Nån erfaren som också har fött två barn efter varann? Hur har det gått med vikten och återhämtningen?
Alltså egentligen borde jag inte uttala mig, min bebis är fortfarande i magen och jag vet inte alls hur det är att gå ner i vikt efter graviditet.. Meen...
Vid all viktminskning (och annars också) så är det vääldigt viktigt att dricka mycket vatten. Om du har vatten i kroppen så blir du av med det genom att dricka mer vatten. Min sambo (som är tränings och kost freak) säger att när man är törstig är det försent, man ska alltså dricka innan man hinner bli törstig.
Resten har jag som sagt iiingen aning om :S
Men lycka till iaf :)