• Wonderwoman

När var ni tillbaka på start vikten

Jag har inga barn själv  men jag tror det kan vara lite farligt att jämföra på det här sättet. Alla har vi olika kroppar, ämnesomsättning, levnadsvanor, ålder och graviditeter. Helt olika förutsättningar med andra ord. Jag gillar Olga Rönnbergs motto: "Nio månader upp, nio månader ner". Tycker framför allt att man ska njuta av bebisen och koncentrera sig på att återhämta sig efter graviditet och förlossning, istället för att lägga för stor vikt vid vikt (där fick jag till det ;P).

Olga Rönnbergs blogg: blogg.mama.nu/olgas-blogg/

• Wonderwoman
    En blå giraff skrev 2013-09-02 19:30:33 följande:
    Många i den här tråden som gått ner allting direkt eller väldigt snabbt efter graviditeten. Men jag tror också det är vanligt att det tar tid att gå ner och att man inte alltid blir av med allting. Och det beror ju på vad man vägde innan också. Är man väldigt smal kan det ju rentav vara sunt att väga lite mer. Huvudsaken man mår bra. Kan ju vara så att man hellre svarar i den här tråden om man lyckats bra att gå ner efter graviditeten, än om man har massor av kilon kvar.
    Förmodligen är de som har gått ner snabbt i vikt stolta över det och tar gärna tillfället i akt att nämna det. Då kanske inte de som inte gått ner lika fort tycker det är så roligt att skriva hur det gått för dem. Tycker vi kvinnor ska sluta jämföra och försöka överträffa varandra! Ta hand om er istället!
Svar på tråden När var ni tillbaka på start vikten