• YvonneM

Vilken kattsand använder ni?

Själv använder vi pellets med en PeeWee låda. Fungerar hur bra som helst och det luktar inte kattkiss alls! Vi köper träpellets från Granngården, urbilligt!

Vi håller på och vänjer vår ena kisse till pellets och man märker vilken skillnad det är på lukten ur lådorna.

Vad använder ni och vilken sorts kattsand eller pellets?

• Svar på tråden Vilken kattsand använder ni?
  • Peda

EverClean freshgard. Bästa kattsanden av alla vi testat.

• YvonneM

När vi köpte vår senaste Maine Coon fick vi med ett paket EverClean att testa. Mina kissar tycker den är så otroligt rolig att gräva i att det mesta ligger utanför. Jag tror nog jag återgår till mina pellets, luktar lika lite som EverClean och är mycket billigare och mindre skräpigt.

• Nattviolen

KATT SKOGSSTRÖ från Östersund. Det är oxå träpellets. Körs hem gratis och funkar jättebra. Vi har bara en vanlig låda, ingen dubbelbottnad, eller hur Pee-Wee:n ser ut. Funkar kanon. Beställs från www.sotab.se (tror jag adressen var)

• cotton

Använde Everclean tidigare och mina kissar gjorde som någon annans katter här - grävde och grävde då det var så fantastiskt kul enligt dem. Det ledde till att vi hade sand ute i hela lägenheten.
    För några månader sedan bytte vi till några sorts kristaller som suger åt sig urinen. Man bara plockar bort bajskorvarna. Det lukar inget, vi slipper sand i lägenheten och vi köper två påsar i månaden, vilket alltså blir 100 kronor i månaden. Halva priset mot Everclean.

• YvonneM

Nattviolen: Kollade in länken man jag tyckte det var ganska dyrt? 400:- för 40 liter.
    Vi köper brännpellets 16 kg (vet inte riktigt hur många liter det är) från Granngården 39:-. Vi testade också att köpa Best Friends träpellets på Coop och då kostade 10 liter 55:-

• Peda

YvonneM : vi har sandlåda som är en låda med lucka så det stänker inte något.

• YvonneM

Det har vi också, men våran kisse ställer sej med framdelen inne i lådan och bakdelen utanför och krafsar som en galning så att det blir en stor hög utanför. Tror den är för lätt och finkorning för våra missar. Men tydligen väldigt kul att gräva i

• Peda

YvonneM : oj då! det lät ju mindre bra.

• Vackerpingla

Everclean :) Den allra bästa kattsanden av alla!

Svar på tråden Vilken kattsand använder ni?