Inlägg från: Bedhead |Visa alla inlägg
  • Bedhead

Får bara skit för namnet Dexter :-(

Jag har en Dexter och jag tänker att TV-programmet kommer att vara glömt långt innan han var vuxen.
    Du kan alltid säga att han är döpt efter barnprogrammet Dexter laboratorium.
    Min är döpt efter den här låten:
    ">

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Bedhead
    Krokig Krokofant skrev 2012-02-21 10:06:36 följande:
    Jag måste vara helt ärligt, Dexter, precis som alla andra engelska namn på svenska barn får lätt en white trash-stämpel om barnet nu inte har engelska/amerikanska föräldrar.

Er Dexter kommer med andra ord diskrimineras i skola och arbetsliv.
    Min Dexter har ju en engelsktalande pappa.. Problemet är att såna som du inte alltid kommer att veta det, utan tycka att han är trash utifrån hans namn. Kanske dags att jobba på dina fördomar.
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Bedhead
    Krokig Krokofant skrev 2012-02-21 10:25:37 följande:
    Oavsett om du angriper mig eller inte så kommer dessa fördomar finnas.

Ja, folk kommer tro att föräldrarna är uppvuxna framför amerikanska sitcoms på TV3/Kanal 5.
    Fast man kan ju inte ändra på andras fördomar, bara sina egna.
    Och oavsett vad man kallar sina barn är vi alla uppvuxna med amerikanska sit coms. För att man ska reagera negativt på något har man uppenbarligen den referensramen..
Svar på tråden Får bara skit för namnet Dexter :-(