Fick bara sifrrorna 1/1012 på kub
Hejsan!När man läser allas siffror på kubtesten så har dom fått siffror på ds och trisomi 18 ja allt vad det nu är medan jag fick bara svaret 1/1012 och att allt såg jättefint ut..Någon mer som bara fått som mig??
Hejsan!När man läser allas siffror på kubtesten så har dom fått siffror på ds och trisomi 18 ja allt vad det nu är medan jag fick bara svaret 1/1012 och att allt såg jättefint ut..Någon mer som bara fått som mig??
Vi fick också bara ett svar, 1:20 000. Har också funderat på varför vissa verkar få olika för olika avvikelser.
Jag fick bara svaret 1:194. Det är en ganska stor risk, men vi gjorde fvp o inga avvikelser fanns. Har en frisk dotter på snart 8 månader
Jag fick ett papper med ett värde för trisomi 13 o 18 och ett annat för 21. Trodde det alltid var två resultat? Jag hade 1:20 000 resp 1: 2700. Hur gammal är du?
Vet inte vem du syftar på, men jag är 35 år
Jag fick en siffra för trisomi 13, en för 18 och en för trisomi 21. 21 är ju vanligast så den risksiffran är oftast den högsta.
Man kan ju tänka sig att de bara skrivit ut din risk för trisomi 21?
1012 är nog jättebra resultat för 41 år. Åldersrisken när man är 34 är 1:294 vad jag kunde läsa på mitt papper.
Diantmant, skönt att det gick bra . Jag gjorde fvp igår, är skitnervös nu för missfall
.
Kollade pappret nu igen, står klart och tydligt 1:294 för åldern 34. Kanske är olika på olika sjukhus?
Eller missförstod du min text Vixtoria och trodde jag angav risken för 41 år?
Håller tummarna för den lilla i magen dianmant. Min svägerska blödde massor med sin son, tror det var moderkakan som låg nära tappen.
Ska försöka ta det lugnt, men nerverna är på utsidan
TS: Antar att du fick dina siffror muntligt på plats. Samma sak för mig (beroende på var man bor och hur undersökningen görs så får en del resultatet skriftligt och där får man nog samtliga siffror).
Som jag har förstått det så spottar NUPP/KUBen ur sig en riskbedömning per trisomi (13,18, 21), men det är trisomi 21 (Downs) man oftast pratar om ifall man bara får en siffra. Anledningen tror jag är dels att DS är vanligaste kromosomfelet samt att hormonsignaturen ser helt olika ut för trisomi 13/18 och 21, inte ens säker på att man kan ha förhöjd risk på samtliga samtidigt, så att säga (ngn som vet säkert?). Har fått för mig att vid Trisomi 21 har man högre värden av fritt b-Hcg än normalt, medan vid de andra trisomierna har man lägre nivåer än normalt.
Så gissningsvis behöver du inte känna ngn oro. 1:1012 är en låg risk och risken för de andra trisomierna är antagligen så låga att de inte ens är värda att nämna. Vill du veta säkert, så ring tillbaka och fråga hur de andra siffrorna såg ut, det gjorde jag (jag hade 1:20 000 för 13/18).
Jag ville förstå varför jag hade en Trisomi21-risk på 1:640 vid den här graviditeten mot 1:17000 förra och ville bl a ha mer information kring storleken på nackuppklarningen och annat för att kunna känna mig lugn i mitt beslut att inte göra fvp.