• Wonderbabe

Vad använda för hårvård vid slitet, torrt, och skadat hår?

Det är så att jag har slitet och torrt hår och behöver något mot det och dessutom göra mitt hår rakt och glansigt. Finns det något som ni kan tipsa mig om att köpa? 

Jag har nämligen självlockigt hår och vill ha rakt hår. Brukar ha uppsatt hår men nu vill jag kunna ha mer utsläppt så att mitt hår kan växa lite snabbare. Brukar tappa lite hår.

• Svar på tråden Vad använda för hårvård vid slitet, torrt, och skadat hår?
  • amorvincitomniia

Du kanska skall göra en Brazilian blowout keratin behandling? :) vet en kollega som gjorde det och som är toknöjd!

• Wonderbabe
    amorvincitomniia skrev 2012-02-21 17:28:41 följande:
    Du kanska skall göra en Brazilian blowout keratin behandling? :) vet en kollega som gjorde det och som är toknöjd!
    Det måste väl kosta mycket pengar? Finns väl fler sätt att få det bra i sitt hår?
  • Nica 1

Blanda inpackning och olivolja och låt sitta i värme i 30-40 min bra mot torrt och slitet hår

• Marlin16

Kolla på www.eleven.se
    Macadamia hårprodukter. I love!!
    Superbra på torrt o slitet hår. En riktig succe! Deras inpackning luktar sagolikt gott och räcker länge. Men även leave-in balsam är bra för att ge trasselfritt fint hår och oljan för att ge glans och smidighet till håret.
    Jag älskar deras grejer, köpte startkitet.

• Wonderbabe
    Marlin16 skrev 2012-02-21 17:52:29 följande:
    Kolla på www.eleven.se
    Macadamia hårprodukter. I love!!
    Superbra på torrt o slitet hår. En riktig succe! Deras inpackning luktar sagolikt gott och räcker länge. Men även leave-in balsam är bra för att ge trasselfritt fint hår och oljan för att ge glans och smidighet till håret.
    Jag älskar deras grejer, köpte startkitet.
    Kan du skicka länk på det startkitet? 
  • Wonderbabe
    Marlin16 skrev 2012-02-21 20:23:57 följande:
    Funkar länken?
    Ja, men den var ju svindyr. Finns det inget billigare?
  • Minne00

En klippning, en billig inpackning och en plattång kanske....

• Marlin16

Man kan ju plocka delar. Men å andra sidan är det så himla drygt!!!
    Satsa på inpackning och olja, de är viktigast tycker jag!

Svar på tråden Vad använda för hårvård vid slitet, torrt, och skadat hår?