Kan man pendla till jobb i borås från gbg?
har ev fått jobb i borås men vill inte bo där. Hur lång tid tar det att pendla från gbg och är det smidigt? nån som vet?
har ev fått jobb i borås men vill inte bo där. Hur lång tid tar det att pendla från gbg och är det smidigt? nån som vet?
Ja, det är det många som gör. Hur lång tid det tar beror förstås på var i gbg du bor, kanske framförallt vilken sida av älven. Ska du passera tingstadstunneln så tar det ju sin lilla tid. Men annars kan man ju köra 40:an mellan Göteborg och Borås på en dryg halvtimme beroende på trafik.
säg 40 min för säkerhets skull.. Provkör vetja
Känner många som gör trvärt om, bor i GBG men pendlar till Borås och är helnöjda med det!
ja men jag tänkte på tåg? Bor inte i gbg än.. vet inte vilka områden som ligger närmast?
Min man pendlar från Borås till Gbg! Han åker bil och brukar väl ta ca en timme!! Beror på vilken tid du åker,Och vilket jobb du har fått!! Och med tåg och buss tar det väl en timme med!!
På morgonen går bussarna till Borås var 10 minut och så även på em. Ca 1 timme
Som några sagt innan. Tar ca 1 timme med buss (från centrala Gbg då). Sen är det ju resvägen hemifrån in till stan. Så sammanlagda tiden vet man ju inte om man inte vet exakt varifrån man åker.
Kolla vasttrafik.se så finns alla buss/tågtider där! :)
Bil går i vissa fall snabbare, men är dyrt som tusan i längden!