• HäckHäxan

    Koppla din jävla hund!!!

    Hmm alltså jag förstår att det var obehagligt, men hunden stannade ju på sin tomt, den gjorde inget. Det finns de som får sina hundar att stanna på tomten okopplade och utan staket (personligen blir jag imponerad som fan av sånt) dock är de ju mindre kul att passera.

    Min är alltid kopplad på tomten om jag inte tränar med bara henne, hon skäller och låter som fan när andra hundar går förbi, blir några gånger om dagen sommartid för alla grannar har hundar och går förbi vår tomt. Men ingen har klagat på det. OM jag hade vandrat upp längs gatan med min hund så hade deras skällt på oss, inget konstigt, de är alla hundmänniskor och lyfter inte ens på ögonbrynen för det.


    En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
  • HäckHäxan
    moruppgren skrev 2012-02-22 09:12:16 följande:
    Jag litar inte på nån hund! Min hund är den snällaste som finns men hon är en hund och hon kopplas!
    Där har du svaret på varför din hund inte litar på dig. Det skall gå åt två håll tilliten!
    En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
  • HäckHäxan
    moruppgren skrev 2012-02-22 06:37:01 följande:
    Jag avskyr också lösa hundar. Min stackars lilla papillon blev påhoppad av två lösa hundar för 2 år sedan.

    Jag hade kört stenhård träning för att få henne att gå fint bredvid mig och inte skälla på andra hundar vi mötte. Det hade gett jätte bra resultat och hon var lugn och obrydd.

    Efter hon blev attackerad så är hon fortfarande rädd. Det har tagit henne två år för att ens kunna möta andra hundar och vara i närheten av dem. Och det tack vare en jätte bra aktiv hundgrupp i området där vi bor nu.

    Ägarna till hundarna som attackerade min lilla Bella skrek åt mig att ta upp min "hundjävel". Och bad inte ens om ursäkt efter attacken. Lyckligtvis så blev hon inte skadad då jag fick upp min hund och lyckades sparka bort den som bet henne så hon fick bara små rispor i skinnet.

    Men jag är så arg och ledsen. Min hund är skadad för livet efter det där.

    Vissa människor borde inte få ha hund :(
    Nej vissa borde inte få ha hund och de du träffade är väl ett praktexempel på det. Jag har också råkat ut för att min hund blivit påflugen, min var en dvägsnauzer och de kom två flygande schäfrar, jag gick med dottern på 6 mån i barnvagn, min hund kopplad och fot och dessa låg lösa och bara kastade sig över, först tiken och hanen hängde på. Jag kastade mig på bromsen på vagnen, backade från den och försökte mer eller mindre svinga upp min lilla hund i famnen och spraka mot de andra hundarna samtidigt. Ägarna kom rusade på några sekunder också, kvinnan tog min hund och kollade igenom, jag tod dottern som skrek för fullt och mannen tog hundarna. Dock bad dessa om ursäkt, jag fick telenr och allt ifall det skulle uppstå någon efter reaktion eller jag skulle hitta en skada vi inte upptäckte just då osv, dom var bra, dom tog sitt ansvar.

    OCH visst började min hund löjla sig vid andra hundmöten, men jag bekräftade aldrig det beteendet och idag går hon precis som innan att ha lös överallt, skäller inte på andra osv. Men det beror ju på att jag inte lät min oro bestämma eller styra våra kommande hundmöten, det är jag iaf övertygad om.
    En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2012-02-22 09:48:16 följande:
    vilka dumheter.
    Vilket av det är dumt? Att man får ha hundar lösa om de lyssnar, att människans oro och rädslor påverkar hunden eller menar du att det är dumt att låta ens egna rädslor och oro påverka hunden eller menade du att de är dumt att inte lita på sin hund. Kändes lite oklart där Drömmer
    En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2012-02-22 09:52:52 följande:
    det handlar inte om oro och rädslor. det handlar om medvetenhet. att tro att man kan kontrollera sin hund i allla lägen är idioti.
    det har inget med tillit att göra.
    Fast nu var det inte det jag frågade, utan jag frågade vilket det var som var dumt? och jag undrar det fortfarande.

    Klart man inte kan kontrollera sin hund i alla lägen, det kan man inte med sina barn, fruar, män eller annat heller, inte ens sig själva alltid, brista kan det alltid göra.
    En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
  • HäckHäxan
    Shili skrev 2012-02-22 10:11:08 följande:
    Haha roliga inlägg. Det finns tydligen en del här som tycker att "min hund kan gå lös och fri överallt för den är snällast i världen"... Naivt.
    Den måste inte vara snäll för att vara lös, det räcker med att den lyssnar som den bör, sen kan den vara hr bad ass som helst, bara den lyssnar.

    Jag tycker de är mkt värre med hundar som slänger och kastar sig ohc skäller i sina koppel med husse å matte som inte ens försöker säga åt sina hundar än de som har sina lösa, gående fot och som faktiskt skiter fullkomligt i andra hundar. Min är en sån där som kastar sig i kopplet och låter helt galen tyvärr, men det skall jobbas bort.
    En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
  • HäckHäxan
    Mariohn skrev 2012-02-22 12:13:44 följande:
    Den som dödar hunden i nödvärn när den överskrider sina gränser om den nu skulle få för sig att göra det mot ditt bättre vetande. 
    Det är smällar man får ta i så fall som hundägare. Om jag tror att min hund stannar på min gård..... men den inte gör det utan attackerar någon utanför tomten och denne dödar min hund, så får det vara så, det är en risk en chansning man isåfall gör. Därmed inte sagt att jag tycker det är rätt, men jag anser väl att man får skylla sig själv då. Samma om någon bussar sin hund på mig och jag knäcker naken på den i självförsvar, syll dig själv, dock synd om hunden!

    Är det okej att döda andras hundar också om de går in på ens tomt? Kan man använda detta gentemot barn också, alltså om folk inte har koll på sina ungar, är det då okej att bringa dem om livet om de går in på ens tomt eller tvärtom. Jag verkligen avskyr ju ungar som släpps vind för våg. Kanske borde man avliva föräldrarna istället Drömmer
    En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
  • HäckHäxan
    rosyposy skrev 2012-02-22 12:26:32 följande:
    Håller med dig förutom på en punkt: det är inte okej i skogen heller. Hundar kan ställa till med oerhört mycket skada på djurlivet, speciellt under säsongen då många djur har ungar.
    Fast det behöver inte vara ett problem, för då har alla vettiga hundägare sina hundar i koppel även  skogen

    Alla hundar jagar inte eller förstör saker eller vill äta andra djurs ungar. Tror helt ärligt min dotter kan ställa till mer skada  skogen än vad min hund gör.

    Sen skall man respektera de regler som gäller även i skogen tycker jag då. För mig är det lika självklart som att plocka upp skit efter min hund.
    En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
  • HäckHäxan
    Mariohn skrev 2012-02-22 13:12:52 följande:
    Nej man kan inte hålla på och döda individer för att man tycker att man har rätt till det. Och jag förstår inte varför du jämför en hund som springer ut på vägen och råkar bli påkörd, eller attackerar en större hund eller människa som riskerar att bli allvarligt skadad/dö, med ett barn som råkat komma in på tomten. Själv blir jag inte särskilt rädd om en femåring promenerar in i min trädgård. Jag hjälper då vederbörande att hitta hem. Likaså skulle jag göra med en hund som strövade omkring på fel ställe och behövde hjälp. 
    Jag hade blivit skitskraj om det kom in en främmande femåring på min tomt faktiskt. och ledsen och undrat vad den stackaren hade för föräldrar.

    Men jag håller med dig man kan inte döda bara för att man tycker man har rätt till det. Saker kan alltid hända, en hund kan komma lös, ett barn kan smita eller gå vilse, saker kan hända, man kan aldrig ha full koll. Ett koppel är ingen trygghet för att slippa hundattacker, de flesta hundar kan klippa av sina koppel rätt fort med tänderna om det vill, många hundar blir hetsigare i koppel än utan OCH ytterligare, många människor verkar inte kunna hålla sina hundar i koppel när de uppför sig illa heller.

    Jag är också mer för att hjälpa än stjälpa, men faktum kvarstår att hunden TS skriver om stannade på sin tomt, den gjorde inget, den höll sig på sin tomt men den lät, hundar kan låta. Jag förstår att upplevelsen är obehaglig, men det hände inget som var fel eller olagligt alls. Jag vet att man kan få hundar att stanna på sin tomt att inge gå utanför, min kompis hade två såna, däremot så kom gärna bygdens jakthundar dig och bråkade med hennes hundar på hennes tomt istället för att driva rådjur eller vad de nu skulle jagat egentligen. men hennes hundar var på sin tomt. Brukshundsklubben var i hennes skog och tränade med sina hundar, de klagade på att hennes hundar var lösa på hennes tomt och störde deras verksamhet. De klagade, fatta ironin, de står i hennes skog och klagar för att hennes hundar distraherar deras när dom tränar, när hennes hundar stå på sin tomt och är knäpptysta, de sa aldrig ett ljud fören du passerade tomtgränsen. Samma hundar kunde du öppna bagaget för och gå in och handla alternativt lägga dom utanför bilen i parkeringsrutan och de var kvar där när man kom ut, de kissade och baljsade på kommando också, vissa hundar går att lära sånt och vissa hundar är extremt duktiga.

    Jag tycker de är farligt när man drar alla över samma. Jag har inte min hund lös överallt, för hon lyssnar inte till 99% ännu, däremot så förtjänar hon absolut att få vara lös under kontrollerande omständigheter, för att lära sig, för vårt samarbete och tillit, drömmen är att kunna ha henne lös överallt, men vi har en bra bit kvar dit. Men på min tomt under min uppsyn får hon vara lös, samma i skogen, hon har aldrig stuckit i skogen, det som får igång henne är andra hundar, folk och annat skiter hon i. Hon är som en filbunke hemma och hon har alltid varit bra med barn, det är det allra viktigaste för min del.
    En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
  • HäckHäxan
    mion skrev 2012-02-22 13:17:14 följande:
    Jo men tjena!  Skulle vilja se er som tycker en 60kilos rottis komma springande,utan att det gör nåt för det är ju på DERAS tomt?  haha

    Fattar folk verkligen inte att folk skiter i hur snäll hund du har,det hänger ju knappast en skylt runt halsen där det står  jag ÄR snäll jag lovar!   Oskyldig 
    Jag ser flera gånger i veckan två 65kg rottisar komma springande och det rör mig inte i ryggen. Men svar ja de är snälla fast de ingen skylt har runt halsen, de har inte ens halsband på sig och de stannar på tomten.

    Jag hade inte brytt mig en om de inte var snälla, så länge de stannar på sin tomt skiter jag i vilket. Personligen är jag mer rädd/ skeptisk till småhundar, de är svårare att få ett grepp om och oftast långt mer envisa i sina attacker.
    En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
  • HäckHäxan
    storbildsteve skrev 2012-02-22 13:22:41 följande:
    Men såklart kan man inte göra vad som helst bara för att "det är på min tomt". Folk ska kunna passera förbi utan att bli utskällda av hundar precis som de ska kunna passera förbi utan att tomtägaren står och skriker könsord, viftar med kniv, onanerar eller något annat som kan uppfattas som obehagligt. Exakt var de juridiska gränserna går är väl oviktigt, man ska inte bete sig som en fullständig idiot i vilket fall som helst. För övrigt är det inte konstigt att folk blir hundrädda med tanke på vilka stolpskott som har hund. Tänk om hunden i TS hade gjort så mot ett litet barn, voila, här hade vi haft en hundrädd.
    Fast vad säger att de markerat eller skällt om ett barn passerade, den kanske bara göra så när hundar passerar?

    Eller så gör min i vart fall, hon låter bara när de går andra hundar längs med vår tomt, men hon skäller aldrig annars, så om de går förbi 5 ungar så skiter hon fullkomligt i dom, hon hade säkert velat att de om in och lekte lite eller iaf lät henne pussa dom med sin slemmiga äckeltunga!
    En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
  • HäckHäxan
    Mariohn skrev 2012-02-22 13:49:35 följande:
    Jag bryr mig inte heller. Jag har faktiskt aldrig varit med om att en lös hund attackerat mig. De flesta hundar är ganska trevliga. Däremot förstår jag att det finns folk som är rädda för hundar av olika anledningar och låter därför inte hundar springa fram till främlingar vind för våg. Och absolut inte till kopplade hundar. 
    Det har jag, jag blev attackerad av en lös schäfer när jag var 8-9, den hoppade upp mot mig och jag bet den i halsen och slet den i örat, den tjöt och sprang tillbaka till sin alkisägare och sen gjorde den lover runt mig hädanefter. Nu hade ju vi en schäfer hemma, mkt större än den som hoppade på mig, tror inte heller den som hoppade egentligen var aggressv och jag reagerade på ren reflex när jag slet och bet i den.

    Andra gången var det en jävla dvärgtax som sprang fram och bet mig i foten, ägarna bara släppte ut den och stod kvar i trappuppgången, mina grannar, men de sprang ut fort när min dobberman gav ett skall när den andra hunden bet mig. Då rusade dom ut och oade sig för min hund hade skällt, jag sa till dom att hålla sin jävla hund borta och att deras hund var farlig och att om jag såg den lös en gång till utan att de var med ute så skulle jag släppa min hund också!

    De gjorde aldrig om det när jag såg i vart fall, förutom det så hade min hund inte gjort ett smack mot den andra om jag släppte honom men det visste inte dom idioterna. Deras var en tik och min en hane och han backade för alla tikar om de så började tugga på honom så försökte han bara backa undan.

    Sen kom ju två schäfrar och attackerade min lilla hund när tösen var bebis, men de hände ju inget farligt, obehagligt absolut.

    Men om jag jämför detta med alla normala lösa och okopplade hundar jag träffat i mitt liv, så är dessa tre händelser en fis i vinden typ.

    Min dotter brukar umgås med tre rottisar samtidigt vår tik och kompisens heffa klumpar på 65 vardera och hon bestämmer och hundarna backar och lyssnar, som det skall och bör vara, hundarna leker, rått hårt absolut, men de har alla full koll på vart barnet befinner sig och stannar alltid upp om hon är i deras närhet. Min dotter är fyra och hon tränar med vår hund ibland, sitt ligg osv och hon får det för mig, jag ger henne tips och håller ett öga.
    Mariohn skrev 2012-02-22 13:44:22 följande:
    Jag måste nog säga att jag håller med dig. Hundhysterin har blivit löjlig. När jag var 15 var det ingen som skrek sig hes över lösa hundar, hundar som åt upp dem under promenaden osv osv. Hundar var något folk hade. Och så var det med det. Idag verkar alla hundar vara människoätande varelser som för ett jävla liv. 
    Ja de är lite så jag känner med. Min mamma berättade att när de var i Tjeckien så hade typ ingen koppel på sina hundar, alla gick lösa och uppförde sig bra, de såg inget illa under den veckan de var där, fast de var lösa hundar på bussar, restauranger, torg och annat, utanför affärer osv och hundarna sket i varandra, men de är vana, tror en grund kan ligga där, dessa hundar vet inget annat.

    Samma när jag var i turkiet, folk rastade sina hundar på morgonen, sen släppte de dom lösa och åkte till jobbet, hundarna gick till närmsta vilda hundflock där de förmodligen hade sin rang redan och när husse/matte om hem så stod de utanför lägenhetshuset och väntade. Jag var så förvånad, trodde först de var en engångsgrej, men varje dag i 2 veckor såg jag detta, en rottis och en doggo argentino, samma sak varje morgon

    Iaf var det häftigt att se det, lite impad blev man ju
    En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
  • HäckHäxan
    storbildsteve skrev 2012-02-22 13:57:40 följande:
    Jag tänkte mest på principen. Att vissa tycker att en hund på tomten får göra VAD SOM HELST så länge den stannar på tomten. Och om folk har den inställningen så tycker jag inte att det är så konstigt att folk blir rädda för hundar. Vad hunden i TS skulle göra har jag föstås ingen sorm helst aning om.
    Fast de flesta är rädda för hundar långt innan de ens stöter på en hund som skäller, vissa lär det sig hemifrån genom föräldrar som är rädda eller kanske mer har fobi, akta hunden åhh vad farligt, nej inte titta på den stora farliga hunden mm.
    Andra har råkat illa ut för hundar och blir rädda efter det.

    Men vill man verkligen lära sina barn att hundar är farliga, bara för att man själv är rädd eller ogillar djur, vill man ge barnen samma fobi? och om man nu har en fobi, vill man inte hellre leva utan en fobi som styr en? Det finns hjälp att få och det finns många vettiga människor med högst vettiga hundar som gärna hjälper till.
    En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
  • HäckHäxan
    mion skrev 2012-02-22 15:26:42 följande:
    Men säger ni emot bara för att ni kan el? Japp!   Det finns folk som är jävligt hundrädda,o det finns "världens snällaste"  men när dom kommer rusande,så är det inte roligt,tycker inte man ska lämna dom oövervakade.... 
    Men hur vet DU att dom inte är övervakade? När kompisens hundar springer mot tomtgränsen eller skäller, vilket sällan händer alls, så noterar vi det, alltså slänger ett öga genom fönstret om vi är inne, kollar om vi sitter ute, man ser inte oss, men vi ser tomten och vart hundarna är nästan hela tiden.

    Men ingen skäller eller säger åt en hund som inte gör ett fel, det vore rent puckat ju! Dom gör rätt, de markerar, förvarnar att någon närmar sig, därmed inte sagt att de är farliga eller tänker hoppa över staketet, vilket de med lätthet kan utan minsta sats, men det fattar inte dummerjönsarna som går förbi med sina bjäbb bjäbb hundar som skäller som dårar.. nej då!
    En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
  • HäckHäxan
    mion skrev 2012-02-22 15:23:36 följande:
    så klart DU inte skulle bry dig!   Skrattande  men det finns andra massor av andra....
    Ja det finns det. Men jag kan inte ta hänsyn till alla andra jämt. Min hund måste ut och rastas även om en liten % människor är hundrädda. På samma sätt som jag måste ha med min dotter i affären fast vissa anser att barn inte skall vara med där. Hur man än gör så gör man något som andra kommer ogilla eller störa sig på.

    Min hund är en mes, jag vet det och de som känner mig vet det, hon vaktar inget, skäller inte, förutom på andra hundar och det är något vi jobbar med, men tiden räcker inte riktigt till och jag ser de inte som ett stort problem, hade tyckt det var bra mkt jobbigare om hon inte var pålitligt med barn och människor, men det är hon. Någon skulle kunna gå in om dörren är upplåst och stjäla henne hon skulle glatt gå med utan att blinka, bara klappa lite på henne och prata glatt så följer hon dig vart som helst. Obestämd Helt opålitlig där!

    Däremot, så försöker jag ju inte skrämma folk medvetet med min hund, det gynnar ju ingen, men det är en Rottweiler och det finns massor av människor som har fördomar och rädslor för dessa, jag vet det. Men det var samma med min förra hund som var en dobberman /grand danios, stor hund. Många var rädda osv, men de som lärde känna oss insåg att han var som en svart scoby doo. Enda gången han reagerade var när någon hotade mig, men de är enda gången.
    En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
  • HäckHäxan
    Anonym (hundägare) skrev 2012-02-22 21:24:33 följande:
    Inte läst igenom hela tråden. Dock så såg jag att det började tas upp vad som är lagligt och inte lagligt.
    Då vill jag lägga upp några lagar här jag också. Som skyddar hundarna från oss människor!
    Visst, håll koll på hundarna. Men förvänta er inte att vi ska ta ansvar när inte ni själva gör det.
    Dessa lagar har speciellt med nyårsafton, påskafton och Valborg att göra och många här har småbarn. Kan tänka mig att fyrverkerier skjuts på alla tider och dagar med små som vill hinna se som inte orkar vara vakna.
    Så, min hund är alltid kopplad på allmän plats, kan få springa lös där det inte finns människor och hon lyder. 
    Dock så har min ilska börjat bli som så att jag snart skiter i allt va god medmänniska innebär om min hund ska va nära på hjärtattack varje år pga idioter som inte kan vänta till rätt dag!

    Enligt lagen:


    Barn under 18 år får inte köpa eller använda fyrverkerier. Att köpa ut fyrverkeri till personer under 18 räknas som lagning. Inte ens en vuxen får, i de flesta fall, skjuta fyrverkerier utan skriftligt tillstånd från polisen. Fyrverkerier får inte skjutas upp i husdjurs närhet om det finns minsta riska för att ett djur kan bli skrämt
    Regler för vilka tider fyrverkerier får avfyras är olika från kommun till kommun, i min gäller klockslagen 18-03. Funkar ej!
    Ska hundarna hållas kopplade och vi ska respektera våra medmänniskor? Då ska det gälla oss alla!
    För mig får du gärna smälla raketer i min trädgård med min hund lös, sig gärna till om du ser henne lyfta lite på öronen liksom!

    Självklart skall man respektera alla, men världen fungerar inte så, det kommer alltid finnas folk som inte gör det. Men bara för att Steves föräldrar köper raketer åt honom och låter honom skjuta vind för våg, så rättfärdigar inte det att du har din hund lös och den springer och skrämmer Aga 85 år med benskörhet!

    Man måste inte sänka sig till samma nivå, personligen förstår jag inte ens att man vidrör vid tanken på att bli lika usel som de man klagar på!
    En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
  • HäckHäxan
    Shili skrev 2012-02-22 22:50:59 följande:
    Riktigt komiskt men var precis med om en händelse med en matte och dennes hund. Jag har sett en kvinna flera gånger som är ute och går med sin enorma Rottweiler helt okopplad. Och den går heller inte precis brevid henne. Nu ser jag hunden gå över gatan och hon typ två meter efter ich självklart är hunden okopplad.

    Då sa jag; ursäkta kan du koppla din hund? Det finns människor som är mycket hundrädda... Då frågar hon: är du hundrädd? Ja, svarar jag. Och då säger hon: då ska jag koppla den nästa gång jag ser dig. Tack!!
    Det var väl bra av henne och dig med, man skall inte vara så rädd för att säga ifrån heller.

    När min går lös så får hon inte gå före mig om jag inte säger det åt henne, hon skall gå bakom på sin höjd med nosen vid min knäskål.. men säger jag gå fritt så vet hon att hon kan gå iväg före om hon vill. Annars är det håll in som gäller (lös) fot används som kommando i koppel, för i koppel får hon gå jämsides så länge hon inte spänner kopplet
    En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
  • HäckHäxan
    mion skrev 2012-02-22 23:09:47 följande:
    men hur vet du att inte hundar går lösa själv på gården o gör utfall?   Har själv varit med om det,o då har man dålig koll...

    Att du kallar folk som går förbi med sina bjäbb bjäbb,säger ju en del....  Du får dividera med nån annan,för allt är nte så som DU upplever det,alla har inte kolla på sina hundar,kan man inte respektera att folk tycker det är obehagligt att gå förbi en gård med en hund som rusar emot en så vet inte jag.....  

    Allt är inte svart el vitt,det finns grå zooner oxå.....

         
    Klart ja inte kan veta det, ungefär lika lite som du kan veta att alla gör utfall. Jisses, nej det är inte svart eller vitt, man har olika erfarenheter är det inte vad vi alla bollar här inne i skrivande stund? Klart som snus man har dålig koll då och klart man borde få till en tillsägelse och en sund person ser ju till att liknande situation inte uppstår igen. Allt det är ganska logiskt, tycker jag då.

    Visst kan man respektera åsikten, det innebär inte att man måste ändra på sitt sätt. Jag respekterar ju dig, men min hund kommer fortfarande få gå lös när jag finner det lämpligt, så enkelt är det ju för de allra flesta.
    En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
  • HäckHäxan
    Anonym (hundägare) skrev 2012-02-22 23:13:28 följande:
    Bara för att inte din hund är skott trädd så betyder det inte att alla hundar är lika som din.
    Och självklart ska man inte sänka sig till sämre personers nivå! Men efter 10 år får jag fan nog.  
    Och för mig, är min hund min bebis. Och att nån har make att smälla raketer när vi är ute två dagar innan nyårsafton, när jag precis innan bett dom att inte göra det pga skott rädsla, det är idiotiskt och respektlöst! 
    På nyårsafton kan jag droga ner henne för att hon ska klara av natten. Men när alla inte kan fatta att respektera allt levande i sin omgivning så gör det hela det väldigt svårt! 
    Och för mig betyder nog min hunds liv mer, än att folk ska få tillfredsställelsen att skjuta raketer vind för våg när det behagar dom.
    Nu dock så handla inte tråden om det. Men ansåg att lite lagar som även skyddar djuren kunde informera alla här när det ändå informerades om vad hund ägare har för lagar att följa.  
    ALLA ska följa lagen! Inga undantag! Varken för hund ägare eller icke hund ägare! 
    Jag håller med dig, alla borde följa de regler som gäller med raketer och smällare. OCh det är riktigt trist att vissa hundar skall behöva må sämre än de måste just dessa dagar, bara för att folk skall hålla på att skjuta innan och efter.

    Förstår mkt väl hur en hund kan bli ens bebis, min förra hund var så för mig, mitt allt, mitt liv och det viktigaste som fanns för mig.
    En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
Svar på tråden Koppla din jävla hund!!!