Har ingen aning om vad jag har för läggning?
Enligt min erfarenhet så förvirrar det här med att "definiera sin läggning" mer än vad det hjälper. Jag är 27 och precis som du; Tycker om både män och kvinnor och det går ibland i perioder. När jag var runt 15-16 kände jag mig lika intresserad av båda ungefär och då kändes det lätt att säga att jag var bi. Men sen efter några år, under ett halvår eller så, kände jag inte alls nån attraktion till tjejer. Då gick jag runt och tänkte att jag kanske bara inbillat mig hela grejen, att jag kanske var straight ändå. Sen har jag haft några perioder när jag bara gillat tjejer och då har jag (åtminstone tidigare) börjat tänka att jag är lesbisk. Alla de där tankarna gjorde mig bara mer förvirrad. Det hjälpte liksom inte att jag gick runt och ifrågasatte mig själv och min läggning hela tiden.
För mig blev allt mycket mer klart när jag bestämde mig för att sluta definiera mig själv. För mamma och pappa eller oinsatta personer har jag alltid sagt att jag är bisexuell. Det är liksom oftast lättare att förstå än ord/uttryck som "queer", "pansexuell" eller "bara sexuell". Till nära vänner kan jag säga att jag helst inte definierar nåt alls, utan bara tar det som det kommer och som det känns. Det spelar ju faktiskt ingen roll ifall ens sexualitet inte är något statiskt och väldefinierat!
Det kan ju hända att du, om några år, tycker att du har en definition klar i huvudet. Det kan också hända att du inte har det. Undertiden kan du ju åtminstone dra slutsatsen att du inte är helt hetero!