• Smilla08

Vitt golv

Ska byta golv i vårt sovrum. Det som är där nu är laminat, ek. Jag vill ha vitt golv och då ganska kritvitt.
    Någon som vet av ett sådant golv eller är det bättre att måla det om man vill få det kritvitt?

Och VAD målar man golvet med i sådanafall?
    Tacksam för svar :)    

• Svar på tråden Vitt golv
  • ekke

jag har haft IKEAs kritvita helblanka golv i ett kök, som jag nu flyttat ifrån. Det var väldigt tåligt, inga repor eller dyl. nackdelen är att all smuts syns.

• Smilla08
    Pallas skrev 2012-02-25 09:00:53 följande:
    Åh, ja i sovrum tror jag IKEAS blanka passar utmärkt!

ekke skrev 2012-02-25 09:11:52 följande:
    jag har haft IKEAs kritvita helblanka golv i ett kök, som jag nu flyttat ifrån. Det var väldigt tåligt, inga repor eller dyl. nackdelen är att all smuts syns.

Låter kanon! :)

Ser det ut som brädor eller hur är utformningen på golvet?
    Hoppas du/ni förstår hur jag menar :)   
  • ekke

Det är inte som brädor, de är bredare och kortare. Måtten borde stå på Ikeas hemsida.

• Smilla08
    ekke skrev 2012-02-26 07:52:47 följande:
    Det är inte som brädor, de är bredare och kortare. Måtten borde stå på Ikeas hemsida.

Hittade faktiskt inget på deras hemsida. Men så länge det är vitt spelar det ingen roll egentligen ;)
    Vad kostar det?   
  • ekke

Jag minns inte, runt 300 kr kvm kanske. Men det verkar inte finnas kvar bland deras sortiment.

• Smilla08

Ajdå. Får ringa dom idag och kolla.
    Du ska ha ett stort tack för din hjälp!  

• Lavish
    Smilla08 skrev 2012-02-26 08:12:39 följande:

Ajdå. Får ringa dom idag och kolla.
    Du ska ha ett stort tack för din hjälp!  

Det finns ett laminatgolv som ser ut som vitt trä på Ikea: Tundra laminatgolv. Kostar 69 kr kvm så det är ju billigt. www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00239836/
  • Smilla08
    Lavish skrev 2012-02-26 08:55:07 följande:
    Det finns ett laminatgolv som ser ut som vitt trä på Ikea: Tundra laminatgolv. Kostar 69 kr kvm så det är ju billigt. www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00239836/#/30213514

Jo jag såg det, men är rädd att det går åt det gråa hållet.
    Någon som vet hur det ser ut i verkligheten?

Tack för ditt tips! :)   
  • Lavish
    Smilla08 skrev 2012-02-28 06:36:53 följande:

Vet ej, tyvärr. Googla och se om du kan hitta bilder från någon annan som renoverat och använt det golvet?
  • Pallas
    Smilla08 skrev 2012-02-28 06:36:53 följande:

Det kan jag svara på, för jag har just köpt den vita Tundran för att lägga i kök och hall: Nej, det drar inte åt grått men däremot kraftigt åt gult. Tänk lite vaniljgult eller antikvitt. Absolut inte kritvitt, iaf, men jag tycker det är fint och ger en varm känsla även fast det är vitt golv (som lätt kan ge lite overklighetskänsla).
  • Smilla08
    Pallas skrev 2012-02-28 15:32:24 följande:
    Det kan jag svara på, för jag har just köpt den vita Tundran för att lägga i kök och hall: Nej, det drar inte åt grått men däremot kraftigt åt gult. Tänk lite vaniljgult eller antikvitt. Absolut inte kritvitt, iaf, men jag tycker det är fint och ger en varm känsla även fast det är vitt golv (som lätt kan ge lite overklighetskänsla).

Tack för svar! :)
    Tror dock inte det blir det isf eftersom väggar och möbler också är kritvitt. 
    Att det ska vara så svårt att hitta! Helst vill jag ha skeppsgolv, men har inte hittat något sådant heller.  
Svar på tråden Vitt golv