Inlägg från: Krila |Visa alla inlägg
  • Krila

Varmblodstravare, varför valde du denna häst?

Min första egna häst var en travare. Min gamla medryttarhäst som skulle avlivas egentligen pga att ägaren inte ville att han skulle flytta runt mer. han var 19 år gammal. Men eftersom han kände mig så fick jag honom. Hade honom i ett år innan han blev pensionär och fick skrota runt i 5 år till innan han blev blind och avlivades.

Han var hingst tills han var 9 och väldigt välriden och maffig. Han var en underbar häst, men jag ville få ut mer av ridningen än vad han kunde. Så efter ett år i min ägo flyttade han till min mammas väninna för att få njuta av livet sina sista år. Jag började gymnasiet i samma veva där jag blev vän med en tjej som hade islänning och vi flyttade även till ett hus på en gård med islänningar. Så efter ett halvår klev den första islänningen av transporten. Henne hade vi på foder i ett år innan vi köpte en egen. en 2 årig hingst som vi nu 9 år senare fortfarande har kvar. Så på den vägen är det.

Jag gillar travarnas lynne. Men jag kommer inte köpa någon igen då jag numer är islandshästfrälst=)

Svar på tråden Varmblodstravare, varför valde du denna häst?