• lillamillan

Någon som provat Fostimon?

Hej!

Vi håller på med vårt 5e icsi-försök nu. Vi har provat långa och korta metoden med gonal-f och även med maxdos menopur utan att ha fått något bra resultat. Förra gången hade vi långa metoden med 450e menopur och då fick jag ut hela 15 ägg ( innan har vi bara fått fram max 6st), fast bara 2 blev befruktade. De misstänker dålig kvalite på mina ägg så denna gången har jag fått byta menpur till fostimon istället. Är lite nyfiken på om det är någon som fått bättre kvalite när de bytt till Fostimon? 

Någon som har erfarenheter av Fostimon överhuvudtaget? 

• Svar på tråden Någon som provat Fostimon?
  • Pimpinellan

Jdoå,vi provade sista gången med Fostimon. Blev få äggblåsor,spontan äl och gravid och missfall. Men det kan ju tyda på att mina ägg ändå fick bättre kvalitet eftersom jag ändå blev gravid,men det går ju bara sia om. Prova går alltid! Glad

• lillamillan

Men att du fick spontan ägglossnign kan väl ändå inte ha med Fostimom att göra? Körde ni långa eller korta metoden? Och vilken dos Fostimon tog du?

• Pimpinellan
    lillamillan skrev 2012-02-22 15:33:54 följande:
    Men att du fick spontan ägglossnign kan väl ändå inte ha med Fostimom att göra? Körde ni långa eller korta metoden? Och vilken dos Fostimon tog du?
    Nej,det var väl ren slump,men av 8 hormonbehandlingar är det bara denna enda gång jag spontanägglossat. Gjorde Bostonmetoden med högsta dos Fostimon. 4 blåsor på första VUL,vara bara två större och andra VUL:et var den största borta och jag hade även misstänkt äl dagen innan. Det hade dock tillkommit en äggblåsa till så hade alla 5 fått växa i samma takt hade det blitt ÄP.
  • Sofia71

Jag är också nyfiken...

Lillamillan: Hur gick det för dig med Fostimon?

• Lillflickan

Jag har också kört gonal tidigare. Gett bra antal befruktade ägg, men tyvärr inget resultat. Ni började jag med fostimon igår.

• lillamillan

Vi fick med 375E Fostimon 7 ägg som kunde användas och 3 av dem blev befruktade och såg fina ut. FIck tillbaka 2 st och det 3e odlades vidare men avstannade dag 4. Fick mensen innan TD som vanligt och minus på stickan. Igår började jag med sprutorna igen nu är det vårt 6e försök och nu med ökad dos Fostimon 450E.

• Lillflickan

Jag fick 10 ägg, 5 befruktade, 2 insatta och inga till frysen. Något mindre än tidigare. Hoppas att resultatet blir bättre! Testdag 15/5.

Svar på tråden Någon som provat Fostimon?