Topamax/Bipolär
Har precis fått Topamax utskrivet som en "mood stabilizer".... Har något här erfarenhet av denna medicin?
Har precis fått Topamax utskrivet som en "mood stabilizer".... Har något här erfarenhet av denna medicin?
Jag har just slutat med den och blev insatt på litium i stället. Topimax höll mej inte stabil något vidare.. För det första kommer du att tappa vikt och matlusten försvinner i början.. Man vänjer sej efter ett tag och matlusten blir normal sen.. Jag fick den otrevliga biverkningen håravfall.. Har nog tappat hälften av mitt hår innan var det långt och tjockt nu har jag klippt av det 30 cm för att det blev så tunnt och extra mkt tappade jag vid dos reglering. Dvs höjning och sänkning... Du måste oxå vara mkt noggrann med att inte slarva med medicinen så som att glömma ta den osv.. Topimax är ingen medicin att leka med och är heller inte bevisad ha braeffekt på bipolär.. Jag ville absolut ha topimax så min läkare skrev ut den.. Nu har jag som sagt bytt och jag tappar inte längre mitt hår..