Inlägg från: Veritaslux |Visa alla inlägg
  • Veritaslux

Hjälp/Tips

Jag tycker inte heller att du behöver oroa dig, men vill ändå ge ett tips. Testa att lägga honom så att han kommer upp lite, med en kudde under bröstet. En annan variant är att ha honom över knät på mage och busa när du sitter i soffan. Försök få in korta tillfällen då och då. När jag bäddade sängen brukade jag t.ex.lägga dottern i ena änden med armarna/bröstkorgen på en kudde och så lekte jag med täcket osv under tiden.

Min dotter tyckte inte heller det var särskilt kul att ligga på mage, men hon blev snabbt stark. Hon gillade också att sitta så hon blev stark i nacken och stadig tidig. Sedan dröjde det ändå jättelänge innan hon vände sig från rygg till mage, inte förrän en vecka innan sexmånadersdagen fick hon till snitsen. Och sedan gick det otroligt snabbt. Plötsligt ville hon inte göra annan än ligga på mage och hon for runt som en liten propeller och ålade och ställde sig i krypställning runt 6-månadersdagen. Sedan kröp hon och reste sig vid möbler vid 7 månader! Så min dotter var "sen" men sedan plötsligt tidig!

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
Svar på tråden Hjälp/Tips