• Nemi76

Deltidsamma - vilken flaska?

Man har ju så mycket föreställningar om hur det ska bli när barnet är fött men jag har en tanke om att jag vill försöka amma men på "deltid". Resten av tiden kan jag tänka mig att pumpa ur och mata på flaska och lite ersättning kanske slinker ner det också. Men så läser man om olika sugtekniker, olika flasknappar osv och jag som inte kan något undrar ju såklart vilken flaska som är bäst.

• Svar på tråden Deltidsamma - vilken flaska?
  • Nemi76
    Ramborg skrev 2012-02-23 09:59:19 följande:
    Jag vet inte vilken som är bäst. Men jag har delammat i sex månader nu med Dr Browns. Den finns på apoteket till exempel. Den har nån speciell mojäng inuti för att barnet inte ska svälja luft och för att sugtekniken ska vara lik amningen.

Ja, det är väl något sådant jag är ute efter. För man har ju läst att det är olika tekniker så jag antar att en napp som gör att sugtekniken är så lik amningen som möjligt är det bästa...
  • Nemi76
    Daeminimon skrev 2012-02-23 13:56:07 följande:
    Alla flaskor kan störa amningen. Varför inte prova att ge kopp om du inte vill förvirra? En doidy cup t ex kan användas från att bebisen är nyfödd.

En kopp?? Det låter väldigt meckigt... Hur fungerar det??
  • Nemi76

Tack för alla tips och råd!

Jag har väl tänkt att amma helt (om det går) de första veckorna och sedan (pga att jag ibland ev måste till jobbet) får barnet äta ur flaska då och då. Men jag känner också att amningen inte är det viktiga för mig utan det faktum att barnet får i sig bröstmjölk känns mer prioriterat. Så skulle det störa amningen och jag får pumpa ur och ge på flaska varje gång så känns det som ett alternativ jag kan tänka mig. Om det nu fungerar med amning över huvud taget. Jag tar det som det kommer och känner inte att det är ett nederlag om amningen av någon anledning inte skulle fungera.

• Nemi76

Krake: Tack för jättebra information på din profil. Precis den informationen jag behövde få!

• Nemi76

Fyndade två Dr Brown-flaskor på Baby & Barnmässan i Gbg igår och genast uppstod en ny fråga. Måste jag enbart ha Dr Brown nu eller kan jag använda olika märken och blanda?

Svar på tråden Deltidsamma - vilken flaska?