Nedskräpning
Vi vet alla att det är mycket nedskräpning i vårt samhälle, detta stör inte alla, men det stör mig. Var är uppfostran? En annan mår dåligt av om man måste spotta ut ett tuggummi på gatan! Barn nu för tiden kastar allt dem har på sig överallt! När blev detta ok? Är det en ursäkt att det inte finns en papperskorg just där dem sitter utan den är ca 30 meter därifrån? Nej.
Jag jobbar som lokalvårdare på ett dagis, en dag så satt dem och åt mellis och jag städade på som vanligt och då det pratas mycket går det inte att undgå allt som sägs då man städar i närheten av dem.
Ett barn tappar något på golvet och märker det, PEDAGOGEN som sitter bredvid säger till barnet: "låt det ligga där, städerskan tar upp det"
Tänkte inte så mycket på det DÅ, men NU nån dag senare så har jag tänkt mer och mer på det, är det konstigt att barn kastar skräp runt omkring sig då de blir uppfostrade att någon alltid kommer och plockar upp efter dem! HUR omständigt hade det varit för det där barnet att plocka upp det efter sig? Inte alls skulle jag vilja säga.
Och nu så ska det ju vara så mycket pedagogik på ett dagis!
Skärpning.