• Maria R

Selma eller Astrid

Vi kan inte bestämma oss för namnet och lilltjejen är nu över 4 veckor. Vilket namn skulle ni valt?

• Svar på tråden Selma eller Astrid
  • Vinxen

Selma! Det tänkte vi valt men kom på att hon va en Elsa :)

• Frontline

Det är som att välja mellan pest eller kolera men Selma isf helst inget...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Mynta

Jättefina båda två! Blunda och peka!

• Hedvig73

Astrid, det hette min farmor! Beror dock på ert efternamn om det klingar bra med efternamnet!

• Nelli2008

Jag hade valt Selma helst klart! Jätte fint namn :)

• Minne00

När vi väntade vårt första barn så ville min man gärna ha en Selma, i början kunde jag bara täna på Lilla Fidolf men det grode och jag var övertygad om att jag skulle få en liten Selma, nu blev det tyvärr inte så men det hade varit gött som det fanns en liten Selma där ute!

• jannah

Min yngsta dotter heter Astrid, så jag röstar ju givetvis på det! Glad Men Selma är också fint!

¤ Othilia 080524 ¤ Astrid 110121 ¤
  • Maria R

Jag tänkte också bara på lilla Fridolf eller möjligen en 20 lapp med Selma Lagerlöf när jag hörde Selma förut och kunde aldrig tänka mig att döpa mitt eget barn till detta namn men när det väl kom upp som förslag så kändes det inte helt dumt för  vår lilla tjej Jag tror att det lutar åt Selma ändå, vi måste bestämma oss snart.... Hennes storebröder heter Samuel och Svante och de vill absolut ha något på S. Jag tänkte först Signe men blev helt nedröstad på detta....

Svar på tråden Selma eller Astrid