• pre69

Hur mycket går man ner i veckan om man kör strikt lchf?

Status efter första veckan..

Hej min anledning att prova LCHF är inte att gå ner i vikt utan att få ordning på en knölig mage...

min längd är 180 vikt vid start var 96 kg vilket är mycket... nu efter första veckan har min uppsvälda kulmage softat ner sig, inga uppstötningar eller smärtor i magen, sover mycket bättre och som bonus 6.3 kg lättare...

Jag fick stora problem med huvudvärk och smärta i kroppen dag 3 till 5 då sockret drevs ut ... Vet inte hur andra användet lchf men jag har minimalt med kolhydrater per dag men slukat massor med smör, grädde ,bacon och ägg i massor och stora lass med härliga grönsaker som brokoli.. blomkol.. vitkol... härligt ...

Detta käns för mig som lidigt av kroniskt magsår i 20 år som himelriket, att bara skippa socker och må så DJÄVLA bra är underbart för mig... till er alla som vill pröva på... kör stenhårt ge inte upp drick mycket vatten... till sist laga vacker mat så blir det roligare att äta..

Ps jag har druckit ett stort glas vin till maten var dag som jag alltid gör...

Härliga H

Peter

Svar på tråden Hur mycket går man ner i veckan om man kör strikt lchf?