Twilight skrev 2012-02-23 23:49:22 följande:
Att bli sövd är det härligaste som finns! Känslan när de sprutar in medlet och man inte kan motstå att somna, hur skönt som helst.
Jag har alltid varit pigg när jag vaknat. Det som varit pest är att behöva ligga helvaken på uppvaket i flera timmar = Tråkigt!
Ärligt talat, jag håller med dig helt och hållet. Känslan av att bara flyta bort, när världen blir lite rosa och luddig i kanten är fantastisk. Jag gjorde en MR en gång av käkarna då de tvingades injicera en och en halv dos stesolid för att de skulle få in mig och jag upplevde samma känsla igen, fast i "vaket" tillstånd. Jag såg till och med lila, glittriga siffror med små armar, ben och ögon som hoppade och dansade framför mina ögon när jag låg och blundade och fick för mig att räkna
TS, jag har aldrig mått dåligt efteråt. Jag har varit lite trött och seg och en gång var jag tämligen neddrogad ett tag efteråt då jag tydligen skrämt slag på mina medpatienter men det är inget som jag minns. Jag har aldrig mått illa (alltid fått medicin mot det innan). Det enda är att jag ibland känt mig en smula bakfull ett par timmar efteråt. Jag har självklart varit nervös innan men när jag meddelat personalen det har jag alltid blivit väl omhändertagen och till och med fått lite lugnande.
Lycka till!