• Anonym (..)

Lön för ass. butikschef?

Hej! Är det någon som har koll på vad en assisterande butikschef har i lön ungefär? Jag ska nämligen löneförhandla, men har inte så stor koll på vad som är rimligt.

• Svar på tråden Lön för ass. butikschef?
  • Frontline

Nån tusing över dina underhuggare kanske inte mer...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Vinterankan

Har en kompis som är butikschef och hon har ofta lägre lön än sina anställda för hon får ingen OB som ju är väldigt bra inom handels. 

• Anonym (..)

Är det någon som vet vad en butikschef tjänar då?

Jag har inte så stor koll eftersom jag inte jobbat inom handel förut (förutom extra i en butik där jag hade timlön).
    Är det 20.000 eller 25.000 eller 30.000? :)

• Anonym
    Anonym (..) skrev 2012-02-24 21:10:19 följande:

Är det någon som vet vad en butikschef tjänar då?

Jag har inte så stor koll eftersom jag inte jobbat inom handel förut (förutom extra i en butik där jag hade timlön).
    Är det 20.000 eller 25.000 eller 30.000? :)

När jag arbetade som butikschef hade jag runt 28 000 men då hade jag jobbat i många år. Ingångslön som bc i mindre butik runt 25 kanske. Som bbc borde du gå via handelsavtal med kanske en lön på 20 + ob
  • Anonym (..)

Tack för svart!

Runt 20 kanske låter rimligt eftersom jag inte har någon större erfarenhet inom handel ja. Och detta är i en mindre butik också.

• Anonym (låter lite)

Tycker att det låter väldigt lite, men som sagt, mycket är ju beroende på vad du gör ditt ansvar, vad vanliga BC har för ansvar etc Många anställda, bransh, omättning, vinst, läget geografiskt, etc etc, misstolka inte men så som du skrivet, är lite i stil med "hur långt är ett lagom långt snöre...." För vad säger det?, inget. Men om du vill, så skriv ner lite mer detaljerat, namn på butiken kan du ju utesluta pga personliga anledningar, men ja, du förstår, hjälper dig gärna spåna lite, komma med tips kanske du kan argumentera och så.

• Anonym (..)

Det är runt 10 anställda i butiken, en skobutik är det. Jag ska vara länken mellan säljare och butikschef.. Jag kommer ändå göra rätt mycket. Vara ute på golvet men ändå saker att hjälpa butikschefen med. Jag har inte jobbat särskilt länge inom handel, men har jobbat som restaurangchef tidigare.

Svar på tråden Lön för ass. butikschef?