Kellogs frostis
men ts, du frågar om du är helt ute och cyklar, men sen förkastar du svaren du får. Jag tror att du kanske ställer ffel fråga egentligen. Det är ju, som många skrivit, inte en optimal frukost, MEN det är ändå en förbättring mot hur det var tidigare. Jag har själv samma usla grundmatvanor, och för mig är det viktiga att lära mig att äta måltider, det är inte JÄTTEVIKTIGT vad de innehåller. Självklart vore det bättre om jag åt supersunt, men om man börjar på samma ställe som jag och du är det viktiga att först lära sig att äta frukost, lunch, middag.
Ett tips jag vill ge till dig är att skriva matdagbok. Skriv bara i en textfil exakt när du äter och vad du äter. Detta för att du ska kunna se mönster (småäter du kanske mer på kvällarna om du inte ätit frukost? Är det lättare att hålla sig om du ätit proteinrik mat? Eller vilka mönster som nu kan stämma för dig). Dessutom gör det att man _tänker_ på mat på ett annat sätt. Du tvingas att se vad du faktiskt äter.
Lycka till! Bollar gärna lite fler tankar, för vi verkar vara i ungefär samma sits.