Inlägg från: MammaHela |Visa alla inlägg
  • MammaHela
    Sommarlöv skrev 2012-02-24 13:17:55 följande:
    Gillar inte alls namnent Estell. Hade hoppast på Ingrid, vilket jag tycker är mycket vackrare och mer jordnära. Trodde nog att de skulle välj ett lite mer jordnära namn.
    Fast Ingrid är totalt omöjligt att använda.

Vi kan inte ha 2 st Drottning Ingrid i norden,

Men jag håller med om att det är ett otroligt fint namn

• MammaHela
    Ananasochäpple skrev 2012-02-24 13:30:07 följande:
    Kronprinsessan Victoria kanske inte har hängt på Familjeliv så att hon är medveten om WT-maffian, med allt vad det innebär. Härligt fri att välja!

Kul att de valde något de gillar, istället för något väntat namn. Tufft gjort!
    Detta med att gapa WT om allt är väl så mycket WT det kan bli Flört
  • MammaHela
    Emmi27 skrev 2012-02-24 21:36:42 följande:
    Detta kanske redan har avhandlats men orkar inte läsa igeno hela tråden. Hon ska ju heta Eva i mellannamn, efter ,Daniels mamma antar jag, men hon stavar det inte med w väl? När dom berättade vad hon skulle heta så sa han gubben "...naturligtvis med w". Varför är det självklart? eller kanske jag som inte hänger med. Haha.
    Jag vet inte riktigt hur Prins Daniels mamma stavar, på vissa ställen står det med V och andra ställen med W.
  • MammaHela
    Amaterasu skrev 2012-02-25 00:10:20 följande:
    Estelle..ja..visst...för min del associerar jag det med ett visst chips märke.....
    Men det passar väl i mattemat när morfarsmor heter Sibylla?

Korv och chips.. skitbra.. Får hoppas att lillebror får heta Felix då.. 
  • MammaHela

Fast jag tycker ändå att Estelle är ett ypperligt bra namn.

Jag SKITER FULLKOMLIGT i vad deras dotter heter, för jag antar att de som alla andra föräldrar väljer de namn som de tycker är finast.

Jag tycker om vårat kungahus och är glad för deras skull 

• MammaHela
    Katara skrev 2012-02-28 12:45:26 följande:
    Ska man vara riktigt petig kommer hon inte alls att tilltalas så utan Kronprinsessan Estelle.
    Nej, kronprinsessa blir hon inte föräns KRONprinsessan Victoria blir Drottning.

Så är man riktigt petig så ska hon kallas Prinsessan Estelle.

Det kan bara finnas en Kronprinsessa 
  • MammaHela
    Kaxig skrev 2012-03-05 09:36:42 följande:
    Man kanske vill ha ett unikt namn till sitt barn. Och slippa höra varje gång att man heter som någon i kungafamiljen. Vilket jag själv har fått erfara då jag heter Madelene,
    fast så många namn finns det inte att alla kan ha unika namn..

Då får ni väl döpa era barn till Mhelizzah eller Yahzzhmines eller nått 
Svar på tråden Estelle Silvia Eva Mary Prinsessan