Inlägg från: Katara |Visa alla inlägg
  • Katara

Estelle Silvia Eva Mary Prinsessan

Att argumentera för att namnet inte är svenskt.... Förvånad  Vi kanske ska börja med efternamnet Bernadotte....

• Katara
    Ebba Caroline skrev 2012-02-25 16:33:19 följande:
    Bernadotte är inget efternamn...
    Tillhörande Huset Bernadotte. Om de varit svenskar skulle man kanske ansett det som ett efternamn nu blir det släkten Bernadotte ist. Same, same just different?
  • Katara
    Ebba Caroline skrev 2012-02-25 16:39:11 följande:
    Nu "är" de ju svenska. Även om de härstammat från en svenska släkt så hade de inte haft något efternamn eftersom de inte har det. End of story.
    Och om man skulle avsätta Kungen och Drottningen skulle de heta Pärson? Nej, det skulle heta Bernadotte för de tillhör Huset/släkten Bernadotte. Fine
  • Katara
    mylife skrev 2012-02-25 16:34:43 följande:
    Here we go again........... ältarprinsessan är igång igen
    Oups! Orkade inte kolla tillbaka.  
    Kan jag räcka över lite läsk och popcorn, kanske?
  • Katara
    Ebba Caroline skrev 2012-02-26 17:13:58 följande:
    Nej, det kommer hon inte heller att göra. Hon kommer att tilltalas Prinsessan Estelle.
    Ska man vara riktigt petig kommer hon inte alls att tilltalas så utan Kronprinsessan Estelle.
  • Katara

Men varför sura? Ni med namnet Estelle är ju i ropet så det visslar om det.

• Katara
    Kaxig skrev 2012-03-05 09:36:42 följande:
    Man kanske vill ha ett unikt namn till sitt barn. Och slippa höra varje gång att man heter som någon i kungafamiljen. Vilket jag själv har fått erfara då jag heter Madelene,
    Det finns i princip inga unika namn om man inte konstruerar ett. Estelle må vara ovanligt men inte unikt.
Svar på tråden Estelle Silvia Eva Mary Prinsessan