Inlägg från: Paradise |Visa alla inlägg
  • Paradise

Kumla

PW58 skrev 2012-04-24 10:42:27 följande:
    Jaaa vädret igår va ju riktigt nice;) vart ballkong häng för oss med en stund;) Oj du pluggar på flitigt du:)

Här får min man ta sonen när jag ska plugga, åh sen får jag ge mig fan på att de ska bli klart;) annars blire lätt att man gör något annat haha;)
    Japp det gäller att vara effektiv hehe fast jag har ju iförsig barnen på dagis och en går skola så har gått om tid att plugga =)

Perfa han ställer upp=P ja det är ju så, idag blir det bibblan om en stund, har städat lite nu på morgonen kunde inte låta bli ;)

• Paradise

Vi tog en promenad i morse så går förbi västra lekparken påväg hem idag runt 15.30 så för oss passar det en stund idag=)

• Paradise
    PW58 skrev 2012-04-25 12:17:58 följande:
    Jaa jag tycker helt klart vi får boka in någon dag och ses;) gå till Västra lekparken och kanske ta nån fika;)

De är ganska tufft med liten samtidigt som man pluggar, och nu när man ska ha en till, då man mår typ illa hela tiden är de inte heller så kul, men är bara att bita ihop, har inte så långt kvar
    Ja=) Vi ska dit igen idag, men säg till vilken dag som passar dig åsså, ja det kan man göra, antingen ta med en picninckkorg om det är fint väder, eller gå fika någonstans=)

Ja kan tänka mig, minns jag försökte plugga med en liten förut, utan avlastning det gick inte såå bra hehe
    mm, du gör det bra! När är du beräknad?

• Paradise
    PW58 skrev 2012-04-26 14:31:46 följande:
    Jag kan vilken dag som helst;) bara jag får veta typ dagen innan så;)

Tack så mycket:) Enligt senaste mens är de beräknat 29e november men enligt vul så i mitten på december någongång,  så är ju ganska färskt än, fast man fick reda på de för typ 5 veckor sen haha

vad sägs om att få veta två dagar innan då;) verkar fint väder i helgen såg jag på klart.se kan du på söndag?=)

Jaha grattis! =) förstår du har illamående då, tyckte det var den värsta delen av graviditeten men efter 12 veckan brukar de avta oftast

• Paradise
    PW58 skrev 2012-04-27 10:18:09 följande:
    Åhh då ska jag upp till Fagersta på Dop, blir borta tills Tisdag, men när som efter de:)
    Attans oxå hehe
    Sikta in på det då=) jag kan efter 15.30 till veckan och på helgen kan jag lite närsom, förutom på lördag förmiddag 

• Paradise
    PW58 skrev 2012-04-28 09:42:28 följande:
    Oki;) ja vilken dag som helst förutom söndag,måndag och tisdag funkar för mig;)

Kikade på vädret igen ;) hehe verkar bli jättefint både tis-tors, sikta in på onsdag kanske? =)
  • Paradise
    PW58 skrev 2012-05-05 23:45:35 följande:
    Hela familjen låg sjuka hela veckan så har tyvärr inte vart inne något. men i veckan som kommer nu kanske?=)

Ajdå!

Ja i veckan funkar de, pluggar fram till tretiden efter det någon dag går finfint eller på helgen=) vilken dag tycker du? 
  • Paradise
    PW58 skrev 2012-05-08 09:28:09 följande:
    Helgen kan jag inte, då är de ytterligare ett dop jag ska på;) men i morrn eller torsdag??

Ojoj här döpes dom på löpande band;P

Imorgon ska jag lämna bilen på service och hämta den senare samma dag, men torsdag funkar=) 
  • Paradise
    PW58 skrev 2012-05-08 11:16:10 följande:

Då kör vi på Torsdag;) typ 15:30 här på gården? så kan vi gå till den andra lekparken;)

Jaa dem gör ju de;) sist va de en av mina närmaste vänners unge som döptes och nu är de min mans brors unge;)

Yes, kör på de! och 15.30 blir bara bra, då ses vi på gården på torsdag då=)
  • Paradise
    PW58 skrev 2012-05-10 09:31:47 följande:
    Får nog tyvärr skjuta på lekparken:( trodde jag skulle bli klar med mina uppgifter igår men neejdå, tydligen så har allt bestämt sig för att krångla, så blir nog inte klar i helgen ens:( kanske kan ta de i början på nästa vecka?=)
    Aha på så vis, du får jobba på med studierna då, nästa vecka funkar det med=) kan höras lite närmare kanske? =)
  • Paradise
    PW58 skrev 2012-05-10 13:47:00 följande:
    Ja de kan vi göra:)  är bara en bok som ska läsas ut och skrivas recention på (Inte ens hunnit börja med boken) sen är man klar för veckan tack och looov

Skönt när det är klart=) Håller själv på med en rapport, men har hunnit det jag tänkte för dagen så ska jag göra sista på den imorgon, sen är det bara att skicka in yey =)
  • Paradise
    PW58 skrev 2012-05-10 14:20:04 följande:
    Åh vad skönt! Jag skulle igentligen göra upp en plan för att få mina studier att flyta på utan att behöva stressa faktiskt. Men får se hur de går med de haha:)

Ja planer är ju alltid bra fast när man har småbarn gäller det att ha plan b och C med ibland ;) hehe
    Nu är jag äntligen klar me rapporten! nu ska vi iväg o handla lite inför fredagsmys åsånt=)

• Paradise
    PW58 skrev 2012-05-11 13:24:26 följande:
     Behöver nog D och E med haha

haha de kan vara bra de med ;P
  • Paradise

Plop: Jag har inte märkt av att skolan min dotter går på är dålig eller så, snarare tvärtom! de åker alltid på olika utflykter, nyligen besökte de en bondgård, anordar grislopp nere vid kumlasjön där alla skolor är med på varje år, plus att ettorna fått testa ha en  minidator som de fått räkna på osv på lektionerna.
    Fast har skolinspektionen sagt det finns så gör det säkert det, men inget som märks av iallafall..

Här nere vid kumlasjön finns det ett utomhusbad och de är snart klar med bygget av ett badhus med i samma område, väldigt fint där nere=)

Jag var själv lite skeptisk till att flytta till Kumla, då jag bara kände till fängelset och hört "rykten" om att det inte var bra här, men det är väldigt lugnt och bra här, dock har jag märkt att örebrotrakterna verkar inte ha så bra badstränder så det är en nackdel... dock har jag läst om en i Askersund som är en lång fin sandstrand och långgrunt, funderar på kolla in stället vid nåt tillfälle=)

Vad mer jo kvarntorpshöjden finns, som ligger en bit från centrum där det finns slalom, och pulkabacke på vintern.      

• Paradise
    PW58 skrev 2012-06-06 19:44:25 följande:
    Jag vet ju inte heller något om Kumla, Är de någon som vet om Kumlasjöns förskola är bra?=)
    Känner två som har sina barn där, inte hört nåt direkt.. och ett väldigt fint läge på den förskolan, må jag säga=)
  • Paradise
    IC76 skrev 2012-06-07 08:22:15 följande:
    Hur länge har du bott i Kumla?
    Många föräldrar har ju varit i uppror över skolorna flera gånger under de senaste åren....
    Och att skolinspektionen har varit i Kumla tidigare än vad de skulle är pga alla anmälningar mot skolorna som föräldrarna har gjort.

Ca 2 år , jaha där ser man! 
    men det är inget jag märkt av iallafall, min dotter har haft en kanonbra lärare som gjort en klassblogg med=)

Vad är det föräldrarna har klagat på föresten?

• Paradise
    IC76 skrev 2012-06-07 13:35:32 följande:

Skolor som skiter i att ta tag i extrem mobbning,lärare som inte gör åtgärder för barn med extra behov och en massa sådant

det låter ju inge bra de...e ju viktigt att ta itu med barn som behöver extra stöd tidigt, annars hamnar de lättare snett senare om de bara kommer efter hela tiden, och mobbning, usch! accepterar vuxna det genom att vara inaktiv ja vilken syn ger det till barnen...

Hoppas att det blir nån förbättring på de skolor som blivit granskade   

• Paradise
    PW58 skrev 2012-06-09 23:48:06 följande:
    Min lilla kille börjar där i Augusti;)  Jaaa läget kan man verkligen inte klaga på:)

Aha vad spännande! nä verkligen inte, bättre läge finns ju inte;) 

Svar på tråden Kumla