• nycsthlm

Vad är rimlig timpenning för barnvakt?

Hejsan,

Nästa vecka börjas det jobba heltid igen (jag har varit mellan jobb och varit ledig i 3 underbara veckor). Jag jobbade 90% sist så att sonen skulle slippa gå så långa dagar på förskolan. Jag vet inte hur jag ska göra nu med nya tjänsten, om jag ska gå ner i tid eller så. En lösning skulle ju vara att börja ta hjälp med hämtning och lite barnvakteri. Min 16 åriga systerson vill gärna hjälpa till och på samma gång tjäna lite fickpengar. Såååå... vart ligger en rimlig timpenning på tycker ni?

• Svar på tråden Vad är rimlig timpenning för barnvakt?
  • josefin1234

tjänar 105 när ja är på förskolan
    sedan när ja passar barn privat får ja ca 60-70 kr i timmen

• Nina 566

Beror kanske på hur ofta hon ska hämta osv. Om hon hämtar några ggr i veckan så kanske 500 kr per vecka, beronde på hur många timmar då såklart.

Annars så är väl 50-70 kr bra... 

• woopie
    josefin1234 skrev 2012-02-24 15:23:01 följande:
    tjänar 105 när ja är på förskolan

sedan när ja passar barn privat får ja ca 60-70 kr i timmen

före eller efter skatt?
    KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • ladysoul77

Jag betalar 100 kr för vår barnvakt (svart). Jag vill att hon ska känna att det är värt det att komma till andra sidan stan och passa 2 timmar.. Har även utnyttjat rut-avdraget och betalat vitt till en "proffisionell" nanny, och då kostar det 290 kr/timme (före avdrag) Dyrt! 

• nycsthlm
    ladysoul77 skrev 2012-02-27 11:01:50 följande:
    Jag betalar 100 kr för vår barnvakt (svart). Jag vill att hon ska känna att det är värt det att komma till andra sidan stan och passa 2 timmar.. Har även utnyttjat rut-avdraget och betalat vitt till en "proffisionell" nanny, och då kostar det 290 kr/timme (före avdrag) Dyrt! 
    Ok. Jag antar att den professionella nannyn var äldre.  Just nu blir 100 i timmen lite dyrt. Systersonen (16 år) bor över gatan och är ju som sagt familj. Han har passat sin lillkusse gratis förut någon enstaka gång, men nu vill jag ju ha barnvakteri mer regelbundet. Att han kanske hämtar på dagis 1 eller 2 gånger i veckan och då sitta här 2h åt gången. Kanske ger honom 70 ändå.
  • josefin1234
    woopie skrev 2012-02-27 10:54:13 följande:
    före eller efter skatt?
    105 före skatt .
    60-70 de är privata pengar eller va man säger. svart alltså
  • woopie
    ladysoul77 skrev 2012-02-27 11:01:50 följande:

145:-/h vitt. Du betalar för en utbildad, försäkrad barnvakt. Som bidrar till samhället genom att betala skatt och dessutom har rätt till pension och sjukpenning.
    KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
Svar på tråden Vad är rimlig timpenning för barnvakt?