• klagusvik

Förskola i Solna

När bör man ställa sitt barn i kö för förskoleplats? Sonen är bara 7 veckor och vi har inte tänkt låta honom börja förrän hösten 2013. Men jag får för mig att det är bra att ställa sig tidigt...

Några tips på bra förskolor och kanske något tips på var man inte vill att sitt barn ska gå vore bra. Vill gärna att förskolan ska ha en bra gård. Gärna naturgård vilket verkar sällsynt i Solna.

• Svar på tråden Förskola i Solna
  • Es87

Jag har en dotter på 7 v och tänkte precis som du sätta henne på förskolan hösten 2013 i Solna. Är också nyfiken på när man ska ställa i kö...? Ingen som vet ngt?

• klagusvik

Oj, lika gamla Vilket datum är din dotter född? Min son är född 2 januari.

• Genuin

Det finns ingen anledning att vänta, ju längre kötid ju längre fram i kön ;)

• Es87

Ja, :) hon är född den 6 januari :) bor ni i Solna?

• klagusvik

Ja vi bor i Solna!

Beställde inloggningsuppgifter på solna.se igår kväll. Så nu är bollen i rullning. Känns lite konstigt att börja tänka på dagis när han är 7 veckor.

• magelita80

Jag har min son på ulriksdals förskola. Det är pysslingen. Är supernöjd. De arbetar mycket med natur och är ute i skogen och överjärva gård. De har något samarbete med överjärva. Har en egen kock som lagar allt från grunden och närproducerat. Personalen och chefen är super.

Han gick innan på Nova men vi bytte pga flytt. Helt ok första terminen och en del personal är bra. Sen kom det massa nya och det blev sämre.

Sista tiden har jag hört dåligt om creativo men de lever väl fortfarande på sitt namn.

Var i Solna vill ni ha dagisplats?

• Es87

Den nya i Ulriksdal? Det är den jag är intresserad av. Vi har köpt lägenhet i de husen som byggs. :) Vad roligt att du är nöjd, vet du om man får komma och titta? På förskolan där jag jobbar har vi föräldravisningar, därav frågan. :) hur är personalen? Är det många utbildade?
    Många frågor. Men är så nyfiken. :)

• magelita80

Ja det går bra att komma och titta. Du kan ringa förskolechefen Linda. Hon är jättetrevlig. Kan vara svår att få tag på men hon ringer upp om man pratar in meddelande. Det är en privat förskola och då kan de välja lite vilka de vill ge plats till. Vet 3 personer som har fått plats när de har ringt och pratat med henne.

Personalen är jättebra. Vet inte hur många som är utbildade men de är väldigt pedagogiska. Har en kompis som jobbade inom pysslingen när de höll på med rekryteringen och hon sa att de verkligen satsade på den här förskolan och ville ha toppskiktet.

• Susanna01

Hej!

Jag har min stora tjej på Risrynets föräldrakooperativ och det är fantastiskt! Men det ligger ju å andra sidan i Råsunda. Nu ska vi flytta och har blivit erbjudna plats på Dragonen. Har ni hört nåt om den? MVH Susanna

• Hemmaföräldern

Glöm inte att titta också på dagmammor. De är privata och en del har även läst till förskollärare. Det beror förstås på om du vill ha en stor barngrupp eller en mindre. Hur som helst är det alltid bra att läsa boken "Förskolan för de allra minsta. På gott och ont" innan man väljer barnomsorg: hemmaforaldrar.se/forskol_for_de_allra_minsta.htm

Svar på tråden Förskola i Solna