Inlägg från: Anonym (Lily) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lily)

Ärliga nätdejtingstråden!

Oj vilken lång och rolig tråd! Här vill jag vara med! Glad Jag är en 34årig tjej som blev singel i höstas efter ett femårigt förhållande och har börjat nätdejta lite smått den senaste månaden. Tydligen gör även mitt ex som lämnade mig det eftersom jag har sett honom på lite nätdejtingsidor och han söker efter mycket yngre tjejer än jag... Obestämd Så jag hoppas att jag hittar någon snart att bli lycklig med så att jag slipper känna mig bitter över exet.

Jag tycker att det är jättestor skillnad på sidorna. Har hittills provat happy pancake, match.com, victoria milan och okcupid. På VM och match så fick jag mängder av mail men alla var bara ute efter sex och ville inte dejta ens en gång. På happy pancake fick jag nästan inga mail alls vilket känns lite mysko. Är för gammal kanske? Ser ung ut men kanske siffran gör att folk väljer bort en automatiskt. På OkC så fick jag flera mail av killar som hade jättefina personligheter och var supertrevliga men deras utseende på bilderna tilltalade mig inte. Nu har jag ändå en dejt i helgen med den trevligaste av dem för man vet ju aldrig om det känns annorlunda när man ses i verkligheten. Har hört att många är med om tvärtom - att någon ser bra ut på bilderna men sedan inte när man ses, men kan det vara tvärtom också? Någon som har varit med om det?

Nu har jag dessutom fått inloggningsproblem på OkC och inte kunnat logga in på ett par dagar. Väldigt irriterande! Någon annan som upplever samma?

läppar skrev 2014-05-02 12:57:01 följande:
    Jag har fattat att en del killar, när de inte svår svar direkt, skriver typ:
    "kunde man inte ens få ett nej tack, din otrevliga kaxiga hynda/hora/luder/slampa"
    Den tjejen hade kanske tänkt skriva tack men nej tack eller efter lite fundering
    t o m kunnat skriva att vi kan mailas lite o sedan se.....

Usch då, det låter inte som någon man blir intresserad av precis. Har också varit med om det. Det är inte som att jag inte gör annat än sitter och väntar och svarar på deras mail just när det poppar upp. Jag brukar logga in två gånger i veckan kanske och precis som du säger så betar jag av mailen ett i taget eftersom jag vill svara på allting. Då kan det dröja en vecka innan man får svar. Det är inte lätt när man försöker vara trevlig mot alla Drömmer
  • Anonym (Lily)
    läppar skrev 2014-05-02 13:50:21 följande:
    Får du tunt med mail på HP o är 34 år?  Och du söker killar runt din ålder, eller?
    Skumt..
    Kan ju alltid vara något med hur bilderna ser ut o så.....
    Pm:a om du vill ha en nykter bedömning o don´t worry, jag ska inte kurtisera dig,
    (om du inte bor i Gbg förstås...DÅ....vet man aldrig vad som ev. skulle kunna ske)

För hur bilderna ser ut, avgör ganska mkt för intrycket man får.
    Om det är 8-10 bilder o 2-3 rader pres.-text..
    En annan sak om det är 1-2 bilder o en grymt lång o skön text.....mmmmmmm...........
    (de får ju iofs gärna vara fina o ej missvisande, ändå:)

Nej, för mig har det varit så att bilden aldrig har stämt överens med verkligheten
    och detta alltid åt det negativa hållet - så en tjej som jag annars hade kunnat vara intr. av
    blir nu för mig en tjej som, (iofs som hon tänker att ändå "alla" andra också gör)
    gör så för att få fler som intresserar sig.

Jag gillar därför numera att hon inte har ngn bild alls.
    Man kan ju ändå ömsesidigt skriva om ens kläder/stil/utseende/om man brukar få
    komplimanger för ens yttre, osv.
    Jag söker killar mellan 20 och 40 så jag har ju ett stort spann liksom. Har blivit överöst på andra dejtingsidor så något mysko är det Glad Mina bilder är nog ganska normala tror jag, ser inte dålig ut på något specifikt sätt, men lite yngre än min ålder. Jag vet inte hur man skickar bilder via PM?

Jag har tre bilder och en ganska bra beskrivning av vem jag är och vad jag söker Glad Men det kan ju vara lite dåligt med folk från min stad i HP kanske? Jag bor inte i någon av de tre största städerna.

Det lät ju inte bra att bilderna alltid är sämre! Får hoppas att inte samma sak gäller för killar då Drömmer Den här killen jag ska träffa är verkligen supertrevlig och perfekt på alla andra sätt. Så tråkigt om det skulle falla på utseendet!
  • Anonym (Lily)

Nu har jag varit på dejten! Supertrevlig kille på alla sätt, han hämtade upp mig med bil och betalade allting innan jag hann blinka trots dyyyr restaurang (hade jag inte förväntat mig) och jag hade jättekul... men, ingen attraktion uppstod från min sida Rynkar på näsan I slutet på kvällen så försökte han kyssa mig och jag gav en liten puss på munnen med stängd mun och vände mig sedan bort och sade att jag hade bråttom hem... Obestämd Tycker lite synd om killen. Han hörde av sig nyligen igen dock och sade att han haft jättekul och ville ses igen. Ahh, vet inte vad jag ska göra nu. Avskyr delen när man borde säga att man inte är intresserad. Jag är ju intresserad av hans personlighet men det räcker inte riktigt till.

Har en till dejt imorgon kväll med en kille som är likadan - verkar supertrevlig i skrift men ser inte så intressant ut på bilderna. Den här gången ska det inte bli dyr restaurang utan bara ses över en öl och känna efter. Fungerar det inte nu heller så kanske jag borde börja sålla bort jättetrevliga killar bara pga bilderna, känns trist. Jag vill inte vara såhär ytlig!

Jo, jag skulle kunna mejla folk på HP men jag håller mig till den här andra sidan ett tag nu, har ju hittat många trevliga där så jag hoppas på det först Glad Får gå tillbaka till HP och försöka skicka ut lite mejl när jag kollat igenom alla från min stad där.

• Anonym (Lily)
    läppar skrev 2014-05-06 14:49:01 följande:
    Så spännande med vad allt detta ska föra med sig för dig - jag hejar alltjämt på dig! Skål{#emotions_dlg.flower}Skål

Tack! Skål Hur går det för dig då? Drömmer
  • Anonym (Lily)

Okcupid rekommenderar jag. Det är enda sidan där jag hitta vettiga och riktigt trevliga killar! Glad Jag träffade ju den andra killen också och njaee... Han var kortare vilket jag gillar och han såg faktiskt bättre ut irl än på bilderna så det var ett plus! Liiite mer attraktion än första killen även om jag klickade bättre personlighetsmässigt med första killen. Men inte tillräckligt tror jag. Båda vill ses igen och jag hittade på ett svepskäl att inte träffa kille 1 förra gången han frågade. Ahh, jag vill ju vara kompis med honom men inget mer. Det kanske inte går?

Kille 2 bjöd hem mig till en fest hos honom imorgon faktiskt. Jag funderar på att gå men har inte bestämt mig än. Det är ju lite mer informellt så, och inte direkt en dejt så det är kanske bra.

Har en dejt med en ny kille också, kille 3, på onsdag. Ska träffas och fika. Han känns sämre än de andra killarna faktiskt, liiite småcreepy. Vi träffas ju på offentligt område iaf, det är bra. Får se hur det går Tungan ute

• Anonym (Lily)

Jag var på en ny dejt idag igen, fikadejt. Fick ingen jättebra känsla för killen när vi pratade, tyckte han skrev lite styltigt sådär, inte så mycket känsla. Men han verkade också blyg så tänkte jag skulle ge det en chans. Men alltså... när vi träffades. Killen var livrädd! Han skakade typ av rädsla och varannan mening fick han inte fram och bad om ursäkt typ hela tiden. Kände direkt att det här inte var något. Säkert social fobi eller något. Men tyckte ändå det var modigt av honom att komma när han var så rädd så jag satt och fikade med honom i en timme. Försökte starta samtalsämnen men han svarade knappt och oftast var det saker som "Jag vet inte" och sedan inget mer. Skickade mess till honom efteråt och sade att han varit trevlig och så men att han nog inte är min typ men vill han ses som kompisar så är det förstås okej. Stackarn!

Tredje som inte var något nu då...! Hoppas på bättre tur framöver! Drömmer

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!